در تهران؛

آیین تجلیل از گروه‌های خیریه و جهادی دانشگاهی برگزار شد

آیین تجلیل از خیرین و گروه‌های جهادی نیکوکار استان مرکزی با نام مهرواره به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان مرکزی و با حمایت استانداری برنامه‌ریزی و به اجرا در آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی؛ آیین تجلیل از خیرین و گروه‌های جهادی نیکوکار استان مرکزی با نام مهرواره به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان مرکزی و با حمایت استانداری برنامه‌ریزی و به اجرا در آمد.

در این مراسم فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی با اشاره به ارزش جایگاه فعالیت‌های خیرخواهانه اظهار داشت: حضرت امام (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای ایجاد عدالت اجتماعی به‌جای حذف دستگاه‌های متولی و تغییر ساختارها با شناسایی نقاط هدف با راه‌اندازی ساختارهای مکمل چون بسیج و کمیته امداد توانست خلاء موجود را شناسایی و با ایجاد این ساختارها مسیر ترمیم را سهل کردند.

مخلص الائمه افزود: مقام معظم رهبری  با ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب بار دیگر این واقعیت‌ها را گوشزد کردند و از مسئولان خواستند برای ایجاد و بسط عدالت اجتماعی با رویکردی جهادی بر ترمیم این ساختارها تلاش کنند و این وظیفه را به‌عنوان یک باید مطرح کرده است که مسئولیت مدیران را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مسئولین در جامعه باید در کنار مردم باشند تا روحیه جهادی را حفظ کنند و باید از مدیریت‌های ویترینی پرهیز کنند و نیاز است مسئولین همواره در کنار مردم باشند.

وی افزود: اولویت کار گروه‌های جهادی و خیرین امروزه در جامعه کار اقتصادی است و باید خط فقر در جامعه به حداقل خود برسد و این همان بایدی هست که مقام معظم رهبری تاکید دارند.

مخلص الائمه اشاره کرد: باید در عرصه اقتصادی، هوشمندانه مشکلات مردم برطرف شود و تحقق این امر نیاز به همت مسئولین در کنار گروه‌های جهادی دارد و برای عبور از چالش اقتصادی باید مشکلات و نواقص در جامعه برطرف شود.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در آیین مهرواره برای ایران گفت: گروه‌های جهادی با ایمان به این عمل و حفظ حرمت قدم در این راه می‌گذارند و به سمت محرومیت زدایی حرکت می‌کنند تا باعث رشد و شکوفایی در جامعه شوند و دفاتر نهاد بر خود واجب می‌دانند که از این اقدام شایسته تجلیل به‌عمل آورند و امروزه خدمت کردن در این عرصه دیگر مختص نیروهای بسیجی و سپاهی نیست و همه ارکان در این حوزه ورود کرده‌اند به گونه‌ای که نقش دانشگاهیان بیش از همیشه پررنگ‌تر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی افزود: ساماندهی نیروهای داوطلب گروه‌های جهادی و مردمی برای خدمت به محرومین در جامعه نیاز است و اقدامات مورد نیاز در این زمینه باید انجام شود تا براساس الویت‌بندی‌ها و سهمیه‌بندی برای آبادانی و محرومیت‌زدایی یک وظیفه از سوی همگان قرار گیرد و این یکی از مهم‌ترین اقدامات در تبیین این حرکت بزرگ است، چرا که تحقق این امر می‌تواند اشتغال پایدار را در جامعه ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین ایمانی مقدم نیز در این آیین گفت: رسیدگی به فقرا و ایتام در دین مبین اسلام از نگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید این نگاه همچنان در جامعه بیش از پیش دیده شود و گروه‌های  جهادی به‌عنوان رکن مهم در پیشرفت و آبادانی  خصوصا محرومیت‌زدایی می‌توانند با گام‌های موثر خود باعث برطرف شده چهره محرومیت از جامعه باشند.

رئیس دفاتر نهاد در دانشگاه‌های استان مرکزی تصریح کرد: مبدا پیدایش انقلاب با مبدا پیدایش گروه‌های جهادی گره خورده است و توده‌های مردم در همه ابعاد باعت تجلی گروه‌های جهادی شده است و آن چیزی که عامل اصلی تشکیل این رویداد بزرگ است نگاه جهادی است که باید این حرکت همیشه حفظ شود.
وی افزود.تفکر جهادی در روح جامعه امروز جای خود را پیدا کرده است و وجود تفکر جهادی در جامعه و بین مردم می‌تواند مایه امید در جامعه باشد.

گفتنی است در این مراسم  از ۳۰ گروه جهادی و خیر تجلیل شد که گودرزی رئیس دانشگاه صنعتی اراک در قالب خیرین برتر و گروه‌های جهادی شهید همت دانشگاه و  خیریه دفتر نهاد رهبری مستقر در دانشگاه صنعتی اراک نیز به‌عنوان مهرواره‌های ایران از آنان تجلیل و تقدیر شد.

پایان پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.