صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان (عج) رامیان استان گلستان؛

وام‌هایی که روستای قورچای را قطب تولید عسل کرد

با مشورتی که با کارشناسان جهاد کشاورزی داشتیم به این نتیجه رسیدیم موقعیت خاص جغرافیایی و آب و هوایی منطقه مساعد کشت گیاهان دارویی است به همین دلیل عدهای مشغول کشت گیاهان دارویی شدند و عدهای نیز با کمک همین صندوق به دنبال آموزش زنبورداری رفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی کشور؛ صندوق صاحب الزمان عج الله دو سالی است که در روستای قورچای شهرســتان رامیان استان گلستان تشکیل شده است. هدف از این صندوق فقط اشتغالزایی جوانان روستا است که با پس اندازهای مردمی تشکیل شده است.

علی بهاردوست مسئول این صندوق قرض الحسنه به خبرنگار مجله منهای نفت گفت: در روســتای ما زمین ها شــیب دار هستند و این مسئله موجب شده است در این زمین ها فقط یکی دو محصول کشاورزی بیشتر نتوان کشت کرد از این جهت مشکل اشتغال در این روستا مشکل اصلی جوانان است به همین دلیل این صندوق قرض الحسنه را راه انداختیم تا بتوانیم بخشی از مشکل اشتغال جوانان را حل کنیم.

وی ادامه داد: با مشــورتی که با کارشناســان جهاد کشاورزی داشــتیم به این نتیجه رسیدیم موقعیت خاص جغرافیایی و آب و هوایی منطقه مساعد کشت گیاهان دارویی است به همین دلیل عده ای مشغول کشت گیاهان دارویی شــدند و عده ای نیز با کمک همین صنــدوق به دنبال آموزش زنبورداری رفتند.

بهاردوســت ادامه داد: خوشــبختانه بعد از تلاش مجدانه جوانان و کمک هــای مالی که از طریق این صندوق به آنها شــد هم اکنون این روستا به عنوان قطب تولید عســل استان گلستان شناخته شده است به طوری که بعد از کشت گیاهان دارویی، عسل دارویی تولید و در سطح استان عرضه می شود.

مســئول ایــن صنــدوق قرض الحســنه تصریح کرد: هم اکنون اشتیاق برای تولید عســل و پرورش زنبورعسل در این منطقه بالا اســت تا جایی که 25 درصد از عسل منطقه در این روستا تولید می شود.

وی با اشــاره بــه اینکه این صندوق قرض الحســنه هم اکنــون ۴۷ نفــر عضو دارد ادامه داد: بخشــی از اعضای این صندوق مسئولان همین روستا از قبیل دهیاران روستا هستند که می دانند در این روستا چه کاری می توان انجام داد از این جهت بعد از مطالعات گســترده یکی از گیاهان دارویی که در این روســتا کشت می شــود گل گاو زبان است که علاقه مندان زیادی برای کشــت این گیاه دارویی در روستا وجود دارد.

بهاردوســت ادامه داد: ابتدا وام های ما به صورت یک میلیون تومان بود اما اکنون تا ۱۰ میلیون هــم وام می دهیم که باز پرداخــت وام ها هــم از 3 ماه تا ۲۰ ماه است اما گاه پیش آمده که عده ای وام ها را ۴۰ ماهه بازپرداخت کرده اند.

وی همچنین با اشــاره به پرداخت وام برای تکمیل جهیزیــه گفت: در کنــار وام خوداشــتغالی برای تکمیــل جهیزیه نیز وام می دهیم و تاکنون چندین نفر توانســته اند از این وام ها بــرای تکمیل جهیزیه نوعروسان خود استفاده کنند.

وی با اشاره به سهم آورده هر یک از اعضا گفت: آورده هــر یک از اعضا ۵۰ هزار تومان اســت که منابع این صندوق از همین آورده ها تأمین شــده است و هیچ منابع مالی دیگری نیز نداریم اما امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم این صندوق قرض الحسنه را تبدیل به یک شــرکت تعاونی کنیم تا گیاهان دارویی را که توسط اهالی کشت می شود خریداری و آنها را با یک برند به فروش رســانیم و همچنین کار بسته بندی عسل ها را نیز انجام دهیم.

مسئول صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان عج الله افزود: یکی از اقداماتی که قصد داریم به زودی انجام دهیم خرید دستگاه خشک کن گیاهان دارویی است زیرا معتقدیم باید وارد صنایع تبدیلی کشاورزی شد تا از ایــن طریق درآمدزایی صندوق را افزایش داد و انتظــار داریم خیرین نیز به ما در این مســیر یاری رســانند زیــرا از نهادهای دولتی هیچ انتظاری نداریم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.