سازمان بسیج سازندگی کشور؛

سردار محمد زهرایی اقدامات جهادی و امدادی سازمان بسیج سازندگی کشور در زلزله خوی را تشریح نمودند

سردار زهرایی افزود: همواره بسیج و سپاه در حوادث غیرمترقبه همچون زلزله و سیل؛ قرارگاه جهادی به منظور شناسایی دقیق نیازمندان و نیازها، توزیع دقیق کالا و خدمات متناسب با نیازها، نبود موازی کاری با نهادها و هم پوشانی با یکدیگر برای یک کار هدفمند، مستمر و اثربخش تشکیل می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی کشور؛ سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، با اشاره به وقوع زلزله در شهرستان خوی اظهار کرد: در حوادث غیرمترقبه همچون زلزله و سیل و ... بسیج و سپاه همواره قرارگاهی جهادی به منظور شناسایی دقیق نیازمندان و نیازها، توزیع دقیق کالا و خدمات متناسب با نیازها تشکیل می‌دهند که در عین عدم موازی‌کاری با سایر نهاد‌ها، به یک کار هدفمند، مستمر و اثربخش مشغول می‌شوند. 

وی افزود: ۱۰ قرارگاه منطقه‌ای و ۲۵ قرارگاه محله‌ای با حضور ۲۳۰ جهادگر در سطح استان راه‌اندازی شده است و بیش از ۳۲ گروه جهادی، از نقاط مختلف استان در مناطق زلزله‌زده حضور یافته‌اند.

سردار زهرایی گفت: مرحله مهم امداد و نجات مردم و برداشتن وسایل و لوازم مردم از زیر آور، به خوبی صورت گرفته است. اسکان، رفع محدودیت راه‌ها، کوچه‌ها و معابر در دستور کار بسیج سازندگی سپاه شهدای استان آذربایجان غربی قرار دارد. در همین‌باره ماشین‌آلات عمرانی و ساختمانی به مناطق زلزله‌زده اعزام در حال اعزام هستند. 

وی گفت: در حال حاضر بازگشایی معابر، استقرار و نصب چادر‌ها جهت اسکان زلزله‌زدگان، اولویت نیرو‌های جهادی و امدادی سپاه است. نیرو‌های امدادی سپاه و بسیج در کنار سایر دستگاه‌های امدادرسان، در خدمت مردم زلزله‌زده خوی هستند.

سردار زهرایی اظهار کرد: از ابتدای وقوع زلزله در خوی، با استفاده از ظرفیت شهر‌های همجوار، گروه‌های بسیج و جهادی به منطقه اعزام شدند و امدادرسانی با اولویت کمک‌های اولیه مردم آغاز شد.

وی گفت: نیرو‌های امدادی سپاه پس از بازگشایی معابر، در کنار نیرو‌های هلال‌احمر مشغول استقرار و نصب چادر‌ها جهت اسکان زلزله‌زدگان هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: سپاه استان آذربایجان غربی در کنار سایر مجموعه‌ها و با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود، در گام بعدی نیز برای اسکان موقت و همچنین زمینه‌سازی برای احداث منازل زلزله‌زدگان، در خدمت مردم خواهد بود.

سردار زهرایی+زلزله خوی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.