سردار زهرایی در شهر قدس عنوان کرد:

فرصت ایجاد ۲۰۰ هزار شغل با اتصال گروه‌های جهادی و صندوق‌های قرض الحسنه

سردار زهرایی، با اشاره به اقتصاد مقاومتی و تبین آن در زندگی امروز جامعه، ادامه داد: در بسیج سازندگی ما برای اقتصاد همایشی ملی گذاشتیم و اقتصاد مقاومتی را تعریف کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی سپاه سید الشهداء استان تهران؛ سردار «محمد زهرایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در بازدید از کارگاه های اشتغال زایی اقتصاد مقاومتی در شهر قدس، عنوان کرد: انقلاب اسلامی که معجزه قرن است، به شکل نوین در حال شکل گیری است و با تمدن پوشالی غرب که در حال اضمحلال است روبروی هم قرار گرفتند. در چنین شرایطی ما ناگزیر به روبرویی شدن با هم هستیم. در یک نمای کلی باید گفت که ما در یک جنگ تمدنی با استکبار هستیم. این را ما در دوره آخر الزمان داریم. نص صریح قرآن است که زمین باید به حق طلبان و مستضعفان برسد. پس در این نبرد من و شما باید جای خودمان را پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهم است بدانیم که در جنگ ترکیبی که دشمن به راه انداخته است، کجا ایستادیم، افزود: دشمن در اول انقلاب اسلامی با ترور کور، توطئه های خود را دنبال می کرد. پس از آن در 8 سال جنگ تحمیلی نشان داد که در جنگ سخت نیز نمی تواند موفق باشد. بعد در تهاجم فرهنگی هم همین طور اهدافش را پیش برد. در سال 96 و 98 هم اینگونه بود. اکنون هم جنگ، جنگ اقتصاد است که مولفه هایی از جنگ ترکیبی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه برجسته سازی و دروغ پردازی از دیگر شگردهای دشمن در جنگ ترکیبی است، تصریح کرد: دشمن به دنبال این است بر اذهان نوجوان و نسل جوان ما فاصله بیندازد. زیست مجازی و حقیقی را به گونه ای دیگر نشان دهد. یعنی پدیده انقلاب و واژه های ارزشمند و انقلابی را در اذهان به گونه ای دیگر نشان دهد.

دکتر زهرایی با تاکید بر اینکه بچه های جهادی حتما باید اقدام کنند و بدانند میدان مال ما است، یادآور شد: دشمن اربعین یا شکوه حضور مردم در 13 آبان ماه را نمی تواند ببیند. یا در تشییع شهدای امنیت یا تشییع حاج قاسم سلیمانی آن شکوه حضور مردم را نمی تواند ببیند. دشمن دارد کارهایی می کند تا کمتر به آن ارزش ها پرداخته شود. دشمن می خواهد برخی مردم متوجه این ارزشها نشوند. مردمی که آگاه نباشند و دچار جهالت شده باشند، اگر بشوند مولا علی که اسوه است برود، محراب و بگویند مگر نماز می خواند؟ آیا اگر به تاریخ برگردیم 12 هزار نفر به امام حسین (ع) نامه می دهند. فضا فضای جنگ شناختی و ترکیبی است که آن موقع هم اتفاق افتاد و بر اذهان روی داده بود هم تجربه داریم و هم عبرت.

وی ادامه داد: اینها می خواهند آگاهی را بگیرند و جهالت را جایگزینی کنند و امنیت، پلیس، دانشجو، دانشگاه و.. را بگیرند و معناها را تغییر دهند و عادی سازی کنند. بدحجابی یا بی حجابی و شورش برهنگان و ... درسطح کلام و جمع معنا جنگ کلامی است و منحرف می شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: شما جهادگران که دغدغه دارید میدان واقعی را باید ببینید. برخی فضای مجازی را به دست گرفتند، لشکر ولایت را باید نشان داد. هر چه که دروغ پراکنی می کنند، به بن بست و وادادگی رسیده اند. ما می گوییم استقلال، آنها می گویند وادادگی در صورتی که این نیست. ما باید استمرار و شفافیت و خدمت هدفمند داشته باشیم و با قوت بیشتر پیش برویم. ما ناگزیر هستیم در کنار هم باشیم. ولی ما متفرق هستیم. مجبوریم کنار هم باشیم و از تشریفات و تعارفات بگذریم؛ مساله مردم را مساله خودمان کنیم؛ مساله خودمان را بر مردم غالب نکنیم.

سردار زهرایی، با اشاره به اقتصاد مقاومتی و تبین آن در زندگی امروز جامعه، ادامه داد: در بسیج سازندگی ما برای اقتصاد همایشی ملی گذاشتیم و اقتصاد مقاومتی را تعریف کردیم. درست شبیه ایران نظامی که کسی جرات نمی کند به آن تجاوز کند، در اقتصاد هم البته به کمک مردم باید مقاوم شویم. بدنه دولت ها به باور مردم نرسیده است و دیگر اینکه مردم مسئول جنگ اقتصادی را نپذیرفتند؛ باید بپذیرند. ما حلقه میانی بین امام و امت هستیم.

وی با شکل گیری صندوق های قرض الحسنه که منجر به پیوند مردم و اشتغال شده است، گفت: 29 هزار صندوق قرض الحسنه در کشور فعال است، تصدی گری نداریم و نقش هماهنگ کننده و تسهیل کننده را بازی کردیم تا آنجا که به خوشه سازی صنایع و کارگاه های مردمی رسیده است. امسال 29 هزار فرصت شغلی صندوق مردمی بدون حمایت دولتی ایجاد شد. این را می توان به 200 هزار فرصت شغلی در صندوق های قرض الحسنه رساند؛ البته با جریان جهادی کشور که بخشی تمایل و نیاز به آموزش تکمیلی دارند.

دکتر زهرایی با اشاره به اینکه ما باید توانمند ساز باشیم و بر جوانان انقلابی تاکید کنیم، اظهار داشت: 42 هزار گروه جهادی داریم که حلقه وصل به صندوق های قرض الحسنه و مردم هستند. با همت و تلاشی که دولت سیزدهم دارد می توان اثرات حل مساله و توسعه را چشید؛ این امر با توسعه روابط با نسل جوان هموارتر می شود و می توان از جنگ ترکیبی دشمن عبور کرد و نشان داد که این جنگ، دشمن راه به جایی نمی برد./

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.