روح الله ایزدخواه نماینده مجلس شورای اسلامی؛

طرح «اصلاح قانون بسیج سازندگی» ظرف دو الی سه جلسه قابل تصویب در صحن است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بررسی طرح «اصلاح قانون بسیج سازندگی» در دستور کار صحن مجلس قرار دارد اما هنوز تصویب نشده است و هیئت‌رئیسه مجلس باید پیگیری کند که این طرح، مجددا وارد صحن شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی؛ روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس به نقل از خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به دلایل معطل‌ماندن طرح «اصلاح قانون بسیج سازندگی» اظهار کرد: زمانی که این طرح به مجلس آمد، من هم در به صحن‌آمدن این طرح مشارکت داشتم. درخصوص این طرح  چند نکته وجود دارد. طبق این طرح عزیزانی که در گروه‌های جهادی مشغول خدمت‌رسانی هستند و جان‌شان را از دست می‌دهند، باید شهید محسوب شوند. نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: با این طرح، خدماتی که نظام برای شهدا در نظر می‌گیرد، به عزیزانی که حین خدمت‌رسانی جهادی جان خود را از دست می‌دهند نیز تعلق خواهد گرفت. 

ایزدخواه با بیان اینکه در اصلاح این قانون برای اینکه گروه‌های جهادی بتوانند خدمات‌شان را گسترش دهند نیز تدابیری اندیشیده شده است، تصریح کرد: در این طرح همچنین مقرر شده تا جهادگران بسیج سازندگی در دستگاه‌های مختلف اجرایی بتوانند به راحتی خدمت‌رسانی کنند و لوازم و ادوات مورد نیاز، به دست آن‌ها برسد.

نماینده مردم تهران در مجلس به لزوم ثبت طرح «اصلاح قانون بسیج سازندگی» جهت اجرایی‌شدن، گفت: در قانون فعلی صراحتی برای این موضوع وجود ندارد و این طرح باید در قانون ثبت و تنظیم شود تا از گروه‌های جهادی پشتیبانی به عمل آید.

وی درباره بازه زمانی احتمالی برای تصویب این طرح، تاکید کرد: بررسی این طرح در دستور کار صحن مجلس قرار دارد اما هنوز تصویب نشده است. هیئت‌رئیسه مجلس باید پیگیری کند تا این طرح، مجددا وارد صحن شود. ایزدخواه اظهار کرد: این طرح، منفصل نیست و اگر وارد صحن شود، ظرف دو الی سه جلسه قابل تصویب است و از لحاظ هزینه‌ها  قابل تصویب خواهد بود.

انتهای پیام/ 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.