مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور؛

مشارکت گروه های جهادی و بسیجیان در امر حفاظت از محیط زیست انجام خواهد شد

سردار زهرایی تصریح کرد: در سراسر کشور 900 هزار جهادگر در قالب 42 هزار گروه جهادی بدون هیچ گونه چشم داشتی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی کشور؛ نشست همکاری مشترک سازمان بسیج سازندگی کشور، سازمان حفاظت محیط زیست با گروه های جهادی، نمایندگان اقشار تخصصی و مسئولان سازمان بسیج مستضعفین، صبح امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به رویکرد دولت مردمی و انقلابی برای استفاده از ظرفیت های مردمی در انجام ماموریت های خود، گفت: تجربه نشان داده است تحقق وعده های دولت ها تنها با حضور واقعی مردم امکان پذیر است.


وی افزود: فلسفه وجودی بسیج، تبدیل تهدیدها به فرصت برای انقلاب است و این امر همه عرصه ها را در بر می گیرد.


دکتر زهرایی، بیانیه گام دوم انقلاب را سند فعالیت بسیج در زمینه های مختلف فعالیت خود عنوان کرد و گفت: چتر بسیج برای مشارکت همه مردم باز است.


مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: بسیج 22 قشر تخصصی دارد که هرکدام شبکه مردمی دارند و در حال کمک به دولت هستند.


وی تصریح کرد: در سراسر کشور 900 هزار جهادگر در قالب 42 هزار گروه جهادی بدون هیچ گونه چشم داشتی مشغول به فعالیت هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، گفت: بیش از 29 هزار صندوق اشتغالزایی مردمی در کشور شکل گرفته که یک میلیون و 300 هزار خانوار عضو این صندوق ها هستند.

دکتر زهرایی افزود: ما هر کمکی که به دولت کرده ایم با نظارت، نقشه و راهبردهای دولت بوده است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مسایلی که تاکنون مغفول مانده، مشارکت گروه های جهادی و بسیجی در امر حفاظت از محیط زیست است و ما آمادگی داریم در هر سطحی که سازمان حفاظت محیط زیست بخواهد با او همکاری کنیم.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بسیج را شریان اصلی کشور توصیف و اظهار کرد: میدان محیط زیست، میدان امر به معروف و نهی از منکر است اما متاسفانه جایگاه بسیج در این عرصه چندان پررنگ نبوده است.


وی، افزود: ما از بدو شروع به کار در سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال جلب مشارکت مجموعه های جهادی و بسیجی بودیم و امروز خوشحالیم که این اتفاق افتاده است.


معاون رییس جمهور تصریح کرد: در اصل پنجاهم قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی تلقی شده است و ما نیز بر همین اساس، شعار سال محیط زیست را «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» انتخاب کردیم.


رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه خطاب به نمایندگان گروه های جهادی و بسیجی حاضر در نشست، گفت: ما به ظرفیت های شما نیاز داریم و از شما می خواهیم که فعالتر وارد عرصه حفاظت از محیط زیست شوید. ضمن اینکه شما باید در این عرصه ظرفیت سازی هم انجام دهید.


وی، حوزه هایی چون پسماند، پساب، حیات وحش، حفاظت از مناطق، حفظ گونه ها و... را از جمله میدان هایی دانست که گروه های جهادی و بسیجی می توانند به آنها ورود کنند.


سلاجقه، بحث اخلاق محیط زیست در اسلام را از حوزه هایی عنوان کرد که باید مورد توجه پژوهشگران و مراکز علمی و دانشگاهی قرار گیرد و خاطرنشان کرد: ما در بحث نظریه پردازی محیط زیست خیلی ضعف داریم و می بایست این ضعف را برطرف کنیم.


معاون رییس جمهور با بیان اینکه همه سطوح سازمان حفاظت محیط زیست آماده همکاری با گروه های جهادی و بسیجی هستند، بر انجام کارهای عملیاتی با مشارکت این گروه ها تاکید کرد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.