همزمان با اجلاسیه ملی بزرگ جهادگران کشور شهرستان فردوس؛

رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در خراسان جنوبی با حضور سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی؛ امروز در اولین روز اجلاسیه ملی بزرگ جهادگران کشور شهرستان فردوس مراسم آغاز رزمایش جهاد دامپزشکی با حضور سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان خراسان جنوبی، دکتر خورشیدوند مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مهندس قناعت استاندار استان خراسان جنوبی، مهندس هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی و مهندس جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی؛ امروز در اولین روز اجلاسیه ملی بزرگ جهادگران کشور شهرستان فردوس، مراسم آغاز رزمایش جهاد دامپزشکی با حضور سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور، سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان خراسان جنوبی، دکتر خورشیدوند مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مهندس قناعت استاندار استان خراسان جنوبی، مهندس هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی و مهندس جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی برگزار شد.

سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی در مراسم آغاز رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی‌، اظهار کرد: اجلاسیه ملی جهادگران فردوس فرصتی برای خدمت رسانی به مردم محروم و منتفع شدن از خدمات است. 

وی افزود: شاید بحث و روز گروه های جهادی در تقویم ملی خالی بود که با بررسی های به وجود آمده بهترین روز ۱۳ شهریور سالروز زلزله فردوس و حضور مقام معظم رهبری در این حادثه است. 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی بیان کرد: سال ۱۳۴۷ در زلزله فردوس دولت وقت که رژیم طاغوت بود هیچ کمکمی به مردم زلزله زده نکرد و حتی اگر کمکی انجام میشد را برگشت میدادند. 

سردار مهدوی عنوان کرد: مقام معظم رهبری چند روز پس از زلزله در حالیکه هیچ مسئولیتی نداشتند با جمعی از طلبه ها به این منطقه آمده و با کمک های مردمی که به این منطقه منتقل شد حدود دو ماه در این منطقه خدمت رسانی داشتند. 

وی به مقایسه خدمات دولت قبل و بعد از انقلاب به مردم اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اگر حادثه ای رخ میداد رژیم طاغوت به مردم کمک نمیکرد اما بعد از انقلاب خدمات رسانی به مردم بسیار خوب و در کوتاه ترین زمان انجام شود برای نمونه میتوان به حادثه خروج قطار از ریل در طبس اشاره کرد که در کوتاه ترین زمان مسئولان استانی و کشوری در منطقه حضور یافته و خدمت رسانی کردند. 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی به جهاد تبیین اشاره و عنوان کرد: از گروه های جهادی درخواست میشود اقداماتی که در راستای محرومیت زدایی انجام میشود بیان و به اطلاع مردم برسد. 

سردار مهدوی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده از سوی مسئولان استان و استاندار برای کاهش محرومیت استان تلاش میشود. 

وی افزود: از گروه های جهادی درخواست داریم این رزمایش ها و فعالیت های جهادی مختص به چند روز نباشد و در تمام سال ادامه دار باشد تا مردم بیش از این از وجود گروه های جهادی بهره ببرند.

محمد مهدی خورشیدوند مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم آغاز رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی، اظهار کرد: قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی کشور با دو ماموریت ویژه تشکیل شده و ۹ دستگاه اجرایی در این قرارگاه محرومیت زدایی عضو هستند‌. 

وی افزود: ماموریت اول قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی الحاق گروه های جهادی تخصصی در کشور به قرارگاه محرومیت زدایی و پرهیز از جزیره ای عمل کردن است. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: قرارگاه های محرومیت زدایی دامپزشکی در استانها تشکیل شده و مسئول و اعضای قرارگاه جهادگران دامپزشکی هر استان هستند و در این راستا ۳۲ قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی استانی تشکیل شده است. 

خورشیدوند عنوان کرد: قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی کشور رزمایش های تخصصی استانی، منطقه ای و ملی در کشور انجام داده و میدهد. 

وی اظهار کرد: قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی کشور، اولین قرارگاه جهادی و نهادی فعال در دولت است و طی پنج ماه تشکیل پنج هزار رزمایش کشوری و ۱۰ رزمایش استانی برگزار کرده است. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۳ هزار جهادگر در این رزمایش ها حضور پیدا کردند. 

خورشیدوند بیان کرد: هدف ما حضور و فعالیت ۴۲ هزار نفر دامپزشک و پیراپزشک کشور در رزمایش های قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی است. 

وی با بیان اینکه قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی ماموریت خاصی ندارد، تصریح کرد: وظیفه اصلی سازمان دامپزشکی و ماموریت سازمان دامپزشکی سرلوحه قرارگاه محرومیت زدایی دامپزشکی کشور است. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دستگاه های همکار در حوزه دامپزشکی، جهادی فعالیت هایی داشتند که تمام این فعالیت های جهادی دامپزشکی در قرارگاه طرح و برنامه ریزی میشود. 

خورشیدوند با بیان اینکه تمام خدمات ارائه شده به دامداران رایگان است، عنوان کرد: در بحث ماموریت مبارزه با بیماری ها بعضا توفیقاتی حاصل نشده بود که با پیگیری های انجام شده و تلاش های صورت گرفته در WHO سازمان بهداشت جهانی رتبه ایران سبز شده و بین ۹ کشور سبز دنیا قرار گرفته ایم. 

وی اظهار کرد: تلاش بر این است ارسال محصولات دامی ایران به ۴۵ کشور انجام شود و حال بعد از ۶ سال ارساب تمام محصولات طیور ایران به کشور عراق از سر گیری شده است. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: نتیجه این تلاش ها خروجی امنیت غذایی، زیستی و ملی در کشور است.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در ادامه این مراسم اظهار کرد: اجلاسیه ملی جهادگران که ۱۳ شهریور در فردوس برگزار می‌شود، به عنوان یکی از کارهای ارزشمند بسیج سازندگی کشور است.

وی افزود: همزمان با برگزاری این اجلاسیه، ۱۳ شهریور به عنوان مبدا تشکیل گروه‌های جهادی در کشور معرفی می‌شود که افتخار بزرگی برای خراسان جنوبی و شهرستان فردوس است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر بیش از هر زمانی کشور ما نیاز به کارهای جهادی و انقلابی دارد، همراهی و هماهنگی بین سه قوه نیز بهترین فرصت برای شکل‌گیری و انجام این نوع کارها است.

قناعت با بیان اینکه با بسنده کردن به شرح وظایف دستگاه‌ها نمی‌توانیم کار جهادی، جهشی و جدید داشته باشیم، عنوان کرد: در دستگاه‌ها این نوع کارها وجود دارد اما کند است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از هر زمانی کشور ما نیاز به کارهای جهادی و انقلابی دارد، همراهی و هماهنگی بین سه قوه نیز بهترین فرصت برای شکل‌گیری و انجام این نوع کارها است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: فعالیت جهادگران خدمات‌دهی علمی و تخصصی در مناطق محروم توصیف است. این اقدام علاوه بر کمک به اقتصاد و صرفه‌جویی در هزینه‌های مردم، فاصله بین مردم و حاکمیت را کم می‌کند.

قناعت با بیان اینکه با استقرار دولت سیزدهم شاهد حرکت‌های جهادی در کشور هستیم، تصریح کرد: در راس دولت و فعالیت‌های شخص رئیس جمهور سرعت بالایی وجود دارد اما در بدنه سرعت کند است و همراهی لازم در شتاب‌بخشی به امور وجود ندارد.

وی عنوان کرد: آنچه می‌تواند به کارهای جدید و متنوع شتاب ببخشد، فعالیت گروه‌های جهادی است و راهی جز انجام کار جهادی و انقلابی برای توسعه و پیشرفت کشور نداریم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با اقدامات جهادی جهادگران اعتماد عمومی به عنوان بهترین سرمایه اجتماعی به سبد نظام برمی‌گردد لذا نباید این موضوع را دست کم گرفت، اثرگذاری کارها و صحبت‌های جهادگران در روستاها خیلی ارزشمندتر و اثرگذارتر از صحبت‌های وزیر و استاندار است.

قناعت اظهار کرد با برگزاری این اجلاسیه مبداء فعالیت گروه‌های جهادی در کشور تغییر می‌کند مبدأ تاریخی شکل‌گیری گروه‌های جهادی به قبل از انقلاب و به حضور جهادی مقام معظم رهبری در جمع مردم زلزله‌زده شهر فردوس در سال ۱۳۴۷، بر می‌گردد.

وی یاد و خاطره شهدا به‌ویژه ۶ شهید جهادگر خراسان جنوبی و ۵۰ شهید جهادگر کشور را گرامیداشت و افزود: اینکه مردم متدین و انقلابی ما همواره پای کار هستند و به‌صورت خودجوش به امور مختلف ورود می‌کنند، از نقاط قوت نظام محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی رزمایش جهاد دامپزشکی که از امروز در استان آغاز شد را یک کار تخصصی و ارزشمند دانست و گفت: تمامی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی موظف به انتخاب مشاور در امور فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی هستند و این مشاور در راستای ارتباط و تسهیل‌گری امور گروه‌های جهادی در ادارات خواهد بود از طرفی پل ارتباطی بین مسئولان و گروه‌های جهادی باشد.

قناعت با بیان اینکه فعالیت اجلاسیه خیلی فراگیر است و برگزاری رزمایش جهاد دامپزشکی بخشی از آن است، گفت: برخی دستورالعمل‌ها دولت را محدود و سنگین می‌کند و چابک نیست که کارهای سنگین، جهادی، مخلصانه و بسیجی‌وار را انجام دهد لذا گروه‌های جهادی باید این خلاءها را پر کنند.

وی به سفرهای استانی رئیس جمهور و اینکه برخی اشخاص آن را عوام‌فریبانه و پوپولیستی می‌دانند اشاره کرد و افزود: سفرهای استانی رئیس جمهور، سفرهای شهرستانی استاندار و تلاش شما جهادگران کار علمی و تخصصی است و بسیاری از گره‌ها را باز می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر بدنه جامعه و مردم همراهی لازم را با برنامه‌های دولت نداشته باشند، کارها ابتر می‌ماند، برای همراهی مردم هم باید اعتماد عمومی به عنوان بهترین سرمایه اجتماعی با حضورهای میدانی مسوولان افزایش یابد لذا حضور مسئولان بین مردم بسیار موثر است.

قناعت به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر دشمنان بر فعالیت‌های شما متمرکز شدند، بدانید کارتان درست است اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که خواص آلوده و دشمنان را خیلی عصبانی می‌کند، همین حضور میان مردم، کارهای خودجوش و بسیجی به عنوان کارهای جهادی شماست.

وی تصریح کرد: عکس‌العمل دشمنان نشانه خوبی است که می‌توانیم تشخیص دهیم فعالیت‌های جهادی، کارهای ارزشمند و خوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه حمایت از جهادگران وظیفه دستگاه‌های اجرایی است در عین حال از جهادگران خواست معطل دستگاه‌های اجرایی نمانند و در حوزه‌های کاری خود آتش به اختیار وارد میدان خدمت شوند.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای مردمی متدین، انقلابی و نجیب است، بیان کرد: اما در گذشته به این استان کمتر توجه شده لذا اقدامات و پیگیری ما در استان از نوع زیرساختی و توسعه‌ای است.

وی افزود: خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استان‌ها از نظر توسعه‌ای عقب‌تر است که نشان می‌دهد به این استان کمتر توجه شده و باید در مرکز کشور خراسان جنوبی ویژه دیده شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم استان به‌رغم کم‌برخورداری و محرومیت در زمینه کمک به عتبات عالیات و اربعین پیشتاز هستند به‌طوری که سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد اذعان دارد ۷۰ درصد امکاناتی و اقداماتی که در شهر کاظمین است، متعلق به خراسان جنوبی بوده در حالی که این اقدامات خودجوش است.

قناعت با اشاره به اینکه جهت‌گیری دولت سیزدهم به سمت دولت کریمه است، افزود: دولت کریمه نتیجه تلاش یک جمعیت و ملت است و اگر دولتی بخواهد کریمه باشد باید اعضای آن دولت هم به کرامت رسیده باشند و کریم، پاکدست و سختکوش باشند.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم شاهد شکل‌گیری دولت کریمه باشیم باید یک ملت تلاش دست جمعی انجام دهد و انتخاب احسن داشته باشیم.

مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای طولانی ترین‌ مرز مشترک  با کشور افغانستان است و گروه های جهادی  در این مرز حاضر خواهند شد. 

وی خطاب به گروه های جهادی افزود: با حضور در مناطق کم برخوردار استان، در کنار جهاد اقتصادی، جهاد تبیین را نیز مدنظر داشته باشند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد دامی در استان وجود دارد و صنعت دام استان در کشور حرف برای گفتن زیاد دارد. 

جعفری عنوان کرد: این در حالیست که دارد هزینه تولید در این استان به دلیل فاصله طولانی با مرکز استان، خشکسالی های طولانی و کاهش راندمان بهره وری بسیار بالا است. 

وی با اشاره به حضور جهادگران دامپزشکی در استان اظهار کرد: در رزمایشی که به این‌ منظور از امروز آغاز می شود ۱۶۰ گروه جهادی در ۱۱۵ منطقه از ۱۱ شهرستان به ارائه خدمات خواهند پرداخت. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عمده فعالیت های این گروه های جهادی شامل واکسیناسیون، سم‌پاشی، ضدعفونی، درمان و آموزش های ترویجی دانست و گفت: ۱۷۷ هزار و ۵۶۹ راس دام در این رزمایش تحت پوشش قرار می‌گیرند. 

جعفری عنوان کرد: گروه های جهادی دامپزشکی از استان های خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، تهران، قزوین و خراسان‌جنوبی هستند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.