با حضور سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی؛

امضای تفاهم نامه ۵ جانبه احداث ۵۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی برای اقشار کم برخوردار در نهاد ریاست جمهوری

تفاهم نامه ۵ جانبه احداث ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی ما بین سازمان بسیج سازندگی کشور، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در سال «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» و به منظور توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان با اولویت افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، افزایش میزان بهره وری کشور از انرژی پاک و تجدید پذیر، تفاهم نامه پنج جانبه احداث ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی (فتوولتائیک) ۵ کیلوواتی با همکاری سازمان بسیج سازندگی کشور به نمایندگی سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم به نمایندگی سید امیر حسین مدنی، وزارت نیرو با امضای کمانی معاون وزیر نیرو، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر به نمایندگی علی اکبر محرابیان، دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) به نمایندگی سید مرتضی بختیاری و سازمان بهزیستی به نمایندگی علی محمد قادری به مدت ۵ سال امضا و مبادله شد.
این تفاهم نامه با هدف ایجاد اشتغال، کمک به معیشت، رفع فقر، توانمندسازی اقتصادی گروه‌ها و اقشار کم درآمد ساکن در مناطق روستایی و حاشیه شهرها با اولویت مددجویان تحت حمایت نهادهای حمایتی و سایر افراد کم برخوردار و همچنین افزایش تولید انرژی برق از منابع تجدیدپذیر و کمک به افزایش تولید ناخالص ملی شکل گرفته است.
محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر نیز در حاشیه این نشست، با اشاره به اینکه ایجاد نیروگاه خورشیدی خانگی در گذشته نیز در کشور به صورت محدود وجود داشته است، گفت: کل نیروگاه‌های نصب شده در کشور تاکنون بیش از ۷ هزار نیروگاه بوده که در دولت سیزدهم برنامه ریزی شده تا طی پنج سال ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه در کشور ایجاد شود.
وی افزود: قیمت فروش برق در این طرح ۲۲۰۰ تومان برای هر کیلووات ساعت در نظر گرفته شده که از محل فروش برق، به توانمندسازی خانوارهای کم‌درآمد فعال در این طرح کمک خواهد شد.
مخبر، معاون اول رئیس جمهور نیز از بانک‌های عامل به دلیل همراهی با برنامه‌های دولت سیزدهم قدردانی کرد و از بانک‌های مشارکت کننده در اجرای این طرح خواست تا حداکثر تلاش خود را برای تأمین منابع اجرای این برنامه به کار گیرند تا روند توانمندسازی اقشار کم برخوردار با وقفه مواجه نشود.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.