سردار سلامی در‌ خرمشهر عنوان کرد:

جهادگران دریای خروشان انسان های مشتاق به جهاد و پیشرفت اند/ تهدید ها و تحریم ها با وجود جهادگران به فرصت تبدیل می شود

سلامی جهادگران کشور را افرادی خواند که دریایی خروشان از انسانهای مشتاق جهاد، پیشرفت و اعتلا بخشیدن به اسلام و مشتاق به اهتزاز در آوردن بیرقها هستند، کسانی که تحریم ها و تهدید های دشمنان را به فرصت تبدیل می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی؛ سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سومین اجلاسیه مجمع جهادگران کشور که امروز دوم خرداد در خرمشهر برگزار شد، ایران را کشور شهادت، اقتدار و جهاد نامید و گفت: در چهل سال پیش تا ساعاتی دیگر همین نقطه که ما هستیم از زیر چکمه‌های رژیم بعث آزاد می‌شود و فردا صبح خرمشهر با قدم‌های مبارک و فریادهای الهی رزمندگان اسلام و مسجد جامع آن در آغوش رزمندگان قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به فرماندهان شهیدی همچون شهید احمد کاظمی، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید حسین خرازی، شهید ابراهیم همت، شهید علی صیاد شیرازی و هزاران شهید عالی مقام بسیج مستضعفین از آنها به عنوان بزرگانی که به این دیار قدم گذاشته‌اند یاد کرد و افزود: امروز بعد از چهل سال افتخار می‌کنیم که ادامه‌ دهندگان آن راه نورانی هستیم. 

سلامی جهادگران کشور را افرادی خواند که دریایی خروشان از انسانهای مشتاق جهاد، پیشرفت و اعتلا بخشیدن به اسلام و مشتاق به اهتزاز در آوردن بیرقها هستند و ادامه داد: درود بر شرف شما و درود خداوند بر عزم شما آن زمان که هجرت کردید. هجرت مقدمه جهاد است؛ درود بر شما آنگاه که با خانواده وداع می‌کنید و در میدان‌های سخت پا می‌گذارید مشعل امید را در قلبهای مردم می افروزید. 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: عزت و کرامت و استقلال و آزادی و حفظ ارزش‌های مقدس و اعتلای ما و درخشش جوانان در میدان جهاد ممکن است. تجریه داریم که تمام فرصت‌های بی نظیر ما از دورن مخاطرات حاصل شده است. اگر فتح خرمشهر و بستان و آن ایستادگی مردم نبود این‌همه قدرت بسط یافته روی زمین نداشتیم. 

وی بسیج را محصول جهاد في سبيل الله خواند و گفت: جهاد بابی از ابواب جنت است که به روی بندگان خاص خدا باز می‌شود. جنگ یک مخاطره و تهدید جدی برای استقلال ما بود اما ملت ایران به برکت اطاعت از ولی فقیه وقتی جنگ را به میدان جهاد تبدیل کرد و همه در مقابل دشمنان خدا آمدند و همانند سیلاب، بنیان تهاجم دشمن را در هم فرو ریختند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: این هنر نائب امام زمان است که میدان تهدیدات را به فرصت‌های بزرگ تبدیل کرده است. هنر ولی خدا همین است، با یک دست دشمن را متوقف می‌کند او را در سیاست هایش قفل می‌کند و او را در یافتن منطق غلبه سرگردان می‌گذارد. هنر نفوذ در مقابل دشمن و جلوگیری از نفوذ دشمن را خوب می‌داند. هر کجا به مسلمانان تهاجم می‌شود شرایط به سرعت معکوس می‌شود و دشمن ناکام می‌شود. 

وی تصریح کرد: ما از دل این خطر جهانی به عنوان یک قدرت جهانی متولد شدیم. سوم خرداد، روز تولد ملت ایران به عنوان یک قدرت بصیر با بیرق اسلام بود‌. این یک تجربه بزرگ بود. بعد از آن ما فرمول غلبه بر قدرت‌ها را یافتیم، ابزارها را ساختیم. قاعده‌های غلبه بر دشمن را دانستیم و فهمیدیم هر وقت در میدان هستیم، نصرت خدا جاری می‌شود.

وی با اشاره به نمونه‌‌هایی از خلق فرصت در دل‌ تهدیدها گفت: دشمن در سال ۱۹۸۲ به لبنان تهاجم کرد. از دل این تهاجم حزب الله جوان رویید، حزب اللهی که امروز یک قدرت اثرگذار در معادلات منطقه‌ای است و شمشیر بلند اسلام در مقابل صهیونیسم است. حزب الله محصول یک خطر بزرگ است، اما خود عامل آرامش مسلمانان است. استکبار وقتی به عراق آمدند، فرصتی برای نفوذ انقلاب اسلامی فراهم شد. این قدرت‌ها همه محصول تهدیدها هستند. این هنر مقام معظم رهبری است که این دهه‌های پرشکوه را به میدانی برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌های بزرگ تبدیل کرده است. هنر ولی فقیه همین است که سیاست‌های دشمن را ناتمام بگذارد.

وی با اشاره به تهاجم اقتصادی دشمن گفت: در این میدان نیز حداکثر فشار ممکن را به ملت ایران وارد می‌کنند، اما رهبر انقلاب، در حالی که گزینه‌های نظامی دشمن را باطل می‌پندارد، از سوی دیگر کشور را می‌سازد، جنبش تولید علم راه می‌اندازد، تولید را به چرخش در می‌آورد و جوانان را به میدان جهاد علمی می‌فرستد و کشور را از مخاطرات تهاجم اقتصادی دور نگه میدارد و تحریم را به فرصتی برای خود اتکایی و استقلال تبدیل می‌کند.

سلامی بیان کرد: این مسیر جهاد ما است. تحریم اقتصادی با وجود شما جهادگران مانند دیگر تهدیدها در حال تبدیل شدن به فرصت است. امروز این عرصه، میدان جهاد ما است. جنگ چهره خود را عوض کرده است و امروز برای شکست نخوردن باید بسازیم‌ باید روی زمین منتشر شویم و دست مردم را بگیریم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: باید در وسط میدان بی اعتنا به هیاهوی دشمن به پیش برویم. بسیج از درون این مردم منبع اصلی پایان ناپذیر قدرت ما است. با وجود بسیج، دشمن راه غلبه ندارد و خود فرمول غلبه است. جوانان را به میدان بیاورید. مشکلات را جارو کنید. باید ایران را بسازیم. سازندگی عرصه اصلی جهاد ما است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۲ هزار گروه جهادی داریم که مشکلات را چون رود خروشان از بین می‌برند. ناامید نشوید، متوقف نشوید. بسیج خط شکن و آزاده است. ما خادم شما هستیم. و قدر شما را می‌دانیم و هر گام شما تیری به قلب آرزوهای دشمن است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.