در گزارش خبری-تصویری استان قم انجام شد؛

حضور ۳۵۰ دانشجو در اردوی جهادی عهد خدمت بسیج دانشجویی استان قم

۳۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان قم در عرصه‌های سلامت، عمران، فرهنگی و آموزشی در کارگروه های تخصصی از قبیل پزشک و دندانپزشک، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و طلاب فرهیخته در اردوی جهادی عهد خدمت مشغول به خدمت‌گذاری شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، کاروان اردوی جهادی قرارگاه عهد خدمت مزین به نام شهید قاسمی در شهرستان هلیان استان ایلام استقرار یافت.

این شهرستان ضریب محرومیت 8 از 9 است و این محرومیت ابعاد مختلفی شامل اجتماعی- فرهنگی و غیره را دارا است. این ضیافت جهادی از چهارمین روز نوروز 1401 آغاز شد و تا 11 فروردین‌ماه ادامه دارد.

در این اردو 350 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان قم در عرصه‌های سلامت، عمران، فرهنگی و آموزشی در کارگروه های تخصصی از قبیل  پزشک و دندانپزشک، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و طلاب فرهیخته مشغول به خدمت‌گذاری شدند.

سفیران سلامت بسیج دانشجویی استان قم در 11 بخش دندانپزشکی شامل 5 بخش ترمیم، 3 بخش جراحی و 3 بخش سیار از قبیل عکسبرداری، جرم‌گیری و ترمیم اطفال روزانه قریب به 300 نفر خدمت‌گذاری صورت می‌پذیرد.

در عرصه عمرانی که بیشترین تعداد جهادگر را مشغول خود کرده شامل ساخت کانال آب در شیراوند- ساخت حسینیه در چشمه‌ماهی- دیوارِ مخزن آب‌شیرین و حوضچه آب شیرین در چنار آباد - حوضچه تقسیم آب کشاورزی  در میدر سفلی- بهسازی کانال فاضلاب در چال خشک و رنگ آمیزی مدارس چمران در کهره- استاد شهریار در شهرک امام(ره)- اندیشه در ماهی‌زان- شهید خدامرادی در پله کبود- رنگ آمیزی و تعمیرات اساسی در مدرسه شهید محمدی در سرچم.

در عرصه فرهنگی و آموزشی نیز دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به همراه طلاب ارزنده استان قم به کودکان و نوجوانان مدارس‌ هدف سطح‌ منطقه  ارائه خدمات پرورشی و آموزشی نیازسنجی شده به این آینده سازان شدند.

این دوره از اردوهای جهادی بعد از رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده در این ایام محدود ابتدای سال جدید خاتمه پیدا خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.