در زنجان؛

آغاز عملیات بزرگترین طرح آبرسانی کشور با عنوان «بسیج آبرسانی»

آغاز عملیات بزرگترین طرح آبرسانی کشور در استان زنجان با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور/ بسیج آبرسانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، آغاز عملیات بزرگترین طرح آبرسانی کشور در استان زنجان با عنوان «بسیج آبرسانی» با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور و مسئولین کشوری و لشگری امروز صبح در حال برگزاری می باشد.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این جلسه اظهار داشت: در مرحله حساسی از تاریخ ملت ایران قرار داریم که ملت ایران با رهبری مقام معظم انقلاب، توانست بر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان بزرگ پیروز شود.

وی با اشاره به اینکه امروز دوستان واقف‌اند که ملت ایران بر دشمنانش پیروز شده و دشمنان به این شکست‌هایی که متحمل شده‌اند اغراق دارند، تصریح کرد: در آستانه سال جدید و شروع کار مسئولان قوای سه‌گانه هستیم که آماده می‌شوند یک مرحله جدیدی از تاریخ پر افتخار ملت ایران و دوره‌های به یادماندنی انقلاب اسلامی را در ذیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم سالاری اسلامی رقم بزنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در عین حال که ظرفیت‌ها را برای ما در بیانیه گام دوم برشمرده‌اند و تجربیات تاریخی را بیان فرموده‌اند، چهار مولفه مهم "محور قرار دادن جوانان، امید به موفقیت، امید به پیروزی و ما می‌توانیم و نهایتاً روحیه جهادی و جهش در پیشرفت" و هفت چشم‌انداز بزرگ را برای ما ترسیم کرده بودند، تصریح کرد: هر کدام از این چشم‌اندازها را نگاه کنیم می‌بینیم نظام سلطه درست در مقابل این چشم‌اندازها قرار دارد.

وی با بیان اینکه "اخلاق و معنویت" چشم‌اندازی است که نظام سلطه همه تلاشش را می‌کند تا بشریت را از آن دور کند، در این موضوع جوامع تحت سلطه را دچار بحران معنویت کرده است، افزود: در زمینه "علم و دانش" تلاش می‌کنند مسلمانان به قله‌های بزرگ علم و دانش دست پیدا نکنند، ملت ایران کمر همت را بست که قله‌های علم را فتح کند اما دشمنان به دنبال توقف آن بودند که موفق نشدند.

سردار سلیمانی افزود: در بعد اقتصاد نیز ایرانیان کشور‌های دیگر را تحت سلطه خود در می‌آورند.

وی گفت: بسیج یک دستگاه مردم پایه است که در کنار همه مسئولان اساس مردم سالاری دینی را تشکیل می‌دهند و در عرصه‌های حل مشکل نقش‌آفرینی می کند.

رئیس بسیج مستضعفین تصریح کرد: با روحیه جهادی کمر همت بسته ایم و ظرفیت‌های فراوانی برای پیروزی بر مشکلات داریم که دست یافتنی است.

به گفته سردار سلیمانی برنامه امروز با وزارت نیرو توافق شده  و در همه استان‌ها که در مرحله اول در هزار و  ۱۰۰ روستا آغاز می شود و مابقی روستا‌ها در مدت ۳ سال ۷ هزار و ۲۰۰ روستا آبرسانی آن‌ها عملیات می شود.

او می گوید: در استان زنجان با همت فرمانده سپاه استان زنجان ۶۹۳ طرح در ابعاد مختلف افتتاح می‌شود و هزار و ۱۰۰ طرح هم همزمان با کشور در زنجان آغاز می‌شود.

به گفته سردار سلیمانی در ذیل این خدمات فرهنگ ساخت کشور منتقل می شود و عامل مهم برای تحقق بیانیه گام دوم است و این الگو به جهان اسلام و جهان بشریت منتقل خواهد شد.

رئیس بسیج مستضعفین گفت: فرصت برای ساخت کشور فراهم شده و جوانانی که دل در گرو پیشرفت ایران دارند به گروه‌های جهادی بسیج می پیوندند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ما رتبه سوم تربیت مهندس در دنیا را داریم و با حضور آن‌ها می توانیم ایران آباد را بسازیم.

رئیس بسیج مستضعفین گفت: روحیه کمک رسانی به مردم دوره مهمی از نقش آفرینی مردم در برابر اتفاقات بود که در برخی کشور‌ها الگو شد.

وی بیان داشت: همه ما در یک جبهه هستیم و با هم می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم که  امیدواریم این مهم  در جنبه اقتصادی هم تحقق کامل بیابد.

سردار سلیمانی گفت: ملت بزرگ ایران شایسته خدمت، تمرین و توجه است و با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب همه مسئولان کمر همت بسته اند و بسیج پیش قراول این اقدامات است و تمرکز آن برروی کمک به حل مسائل مردم است.

سردار محمد زهرایی صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی آب‌رسانی به 7 هزار و 200 روستای کشور به صورت همزمان در استان زنجان، اظهار داشت: درست است که 43 سال از حیات انقلاب اسلامی گذشته است، اما در قیاس با 2هزار و 500 سال رژیم ستمشاهی و بررسی و مقایسه از همه ابعاد به جرأت می‌توان گفت که قیاس مع‌الفارق است چرا که فاصله زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ما می‌توانیم خدماتی چون برق، آب، آسفالت و اینترنت جزء دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی قلمداد کنیم اما دستاورد بزرگ انقلاب دارایی است که به بشریت اهدا شده است، تصریح کرد: اگر در این مورد غفلت کنیم در حق انقلاب ظلم کرده‌ایم و دچار خطای محاسباتی شده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بشریت را به لحاظ دارایی، دارای هویت کرد، افزود: در طول تاریخ بشریت آیا مثل دوران دفاع مقدس، آدم‌های معنوی و ایثارگری وجود داشته‌‎اند؟ آدم‌هایی با قلب‌های سرشار از خداوند که چنین حماسه‌هایی خلق کرده‌اند و اینها همه نتیجه انقلاب است. 

وی با بیان اینکه وجود آدم‌هایی از جنس ظلم‌ستیزی، دارایی است که انقلاب اهدا کرده است، افزود: در طول چند سال گذشته، با شیوع ویروس کرونا و با مقایسه مدل رفتاری مردم کشور ایران و سایر کشورها می‌توانیم به این پی ببریم که نصف کردن سفره‌ها برای کمک به یکدیگر و قرار گرفتن کنار هم، همه دارایی است که انقلاب اهدا کرده است و قلب‌ها را رئوف کرده و باید نعمت انقلاب و نعمت ولایت را شکرگزار باشیم.

سردار زهرایی با اشاره به برنامه امروز "آغاز عملیات اجرایی آب‌رسانی به 7 هزار و 200 روستا"، بیان داشت: این اقدامات برخواسته از طرح جامع محرومیت‌زدایی است که سازمان بسیج مستضعفین از سال گذشته طرح کرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم هم رویکرد محرومیت‌زدایی و مردم نوازی را در پیش گرفته است و این طرح توسط دولت نیز مورد استقبال قرار گرفت، ادامه داد: در مجموع طرح جامع محرومیت‌زدایی در 10 هزار و 283 روستا در طول چهار سال اجرایی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه اولویت این طرح شامل آب شرب، آب کشاورزی و مسکن محرومین و راه‌های بین زمین‌های کشاورزی در روستاها خواهد بود، یادآور شد: در حاشیه شهرها نیز به نوعی آنها را به عنوان حلقه ویرانی مولد برای صنایع خرد و متوسط لحاظ کردیم تا بتواند از حالت مصرف‌گرایی به سمت مولد بودن پیش برود و این طرح مختصات خاصی در حاشیه شهرها دارد.

وی با بیان اینکه طرح جامع محرومیت‌زدایی یک کار جهادی و با مشارکت همه است تا در یک بازه کوتاه زمانی مشکلات روستاها را حل کنیم، اظهار داشت: در حوزه آب کشاورزی روستاها هم در حال انعقاد تفاهم‌نامه هستیم و امیدواریم با مشارکت همه و به ویژه مردم مناطق هدف به نتایج خوب برسیم.

سردار کرمی گفت: امروز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه عملیات اجرایی آبرسانی به بیش از ۶ هزار روستای کشور با همکاری سازمان بسیج مستضعفین، سپاه های استانی و گروه های جهادی بسیج به میزبانی زنجان و با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور آغاز می شود.

او می گوید: استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، اردبیل، لرستان، قزوین، سمنان، همدان، ایلام، البرز و خوزستان نیز به صورت ویدئو کنفرانسی در این مراسم حضور داشته و  پروژه‌های مذکور به صورت همزمان در این استان‌ها نیز اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه زنجان گفت: در این مراسم ۶۰۳ پروژه محرومیت زدایی اعم از آبرسانی، اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی (مشاغل خانگی و خرد)، فرهنگی و آموزشی با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد و ۲۵۴ میلیون تومان افتتاح  می‌شود.

او می‌گوید: هزار و ۱۱۰ طرح محرومیت زدایی، عمرانی، درمانی، علمی و آموزشی، فرهنگی و اجتماعی نیز با اعتبار بالغ بر ۴۲۴ میلیارد و ۵۶۷ میلیون تومان کلنگ زنی خواهد شد.

به گفته سردار کرمی رزمایش کمک‌های مومنانه و توزیع بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی، لوازم التحریر، جهیزیه، خدمات مسکن و اشتغال با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از دیگر برنامه‌هایی است که امروز به سرانجام خواهد رسید.

فرمانده سپاه زنجان گفت: برای  مجموع طرح‌هایی که امروز افتتاح و کلنگ زنی خواهند شد، ۴۹۱ میلیارد و ۸۲۱ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.