همکاری سازمان بسیج و کمیته امداد با رویکرد توسعه اشتغال

به گزارش پایگاه اطاع رسانی بسیج سازندگی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم نامه‌ای به منظور توسعه همکاری، هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت‌ها با هدف توانمندسازی اقتصادی، اشتغالزایی و توانمند سازی اجتماعی و فرهنگی مددجویان امضا کردند.
این تفاهم نامه که به امضای سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) رسید، شامل موارد زیر است:
۱) همکاری‌های مشترک در جهت توانمندسازی با اولویت ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای نیازمندان و مددجویان و هم افزایی در تامین منابع با استفاده از ظرفیت صندوق‌های قرض الحسنه طرفین و تعاونی بسیج
۲) همکاری‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت طرفین در ترویج فرهنگ دین، ارتقای باور‌های اعتقادی، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و فرزندآوری و صیانت از نهاد خانواده.
۳) ترویج سنت‌های حسنه اسلامی شامل ترویج فرهنگ زکات، انفاق، توسعه مشارکت‌های مردمی و کمک‌های مومنانه در جهت عمران و آبادانی مناطق حاد محروم، روستاها، عشایر و پروژه‌های عام المنفعه و امور زیرساختی؛ بنابراین گزارش موضوع همکاری هم شامل توانمندسازی اقتصادی (با رویکرد جهش تولید و اقتصاد مقاومتی)؛ توسعه آموزش‌های فنی، ​حرفه‌ای و مهارت آموزی با استفاده از ظرفیت طرفین؛ ایجاد اشتغال با اولویت مشاغل تولیدی با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه طرفین است.
همچنین دو نهاد در زمینه تامین منابع ایجاد اشتغال با استفاده از هم افزایی ظرفیت صندوق‌های قرض الحسنه بسیج و امداد ولایت، تعاونی‌های مردمی بسیج و سایر صندوق‌های قرض الحسنه در مناطق محروم و آسیب دیده و روستاها؛ استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی جهت بسترسازی مناسب کارآفرینی و اشتغال پایدار در راستای جهش تولید همکاری خواهند کرد.
توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با آموزش مهارت​ آموزی و اعطای تسهیلات؛ هم افزایی مالی و اقتصادی در راستای توانمندسازی مددجویان با ایجاد تعامل مابین بنیاد تعاون بسیج و مجتمع اقتصادی امداد امام (ره) هم در اولویت همکاری سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.