رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور؛ 

راه ساختن ایران قوی روحیه جهادی و تفکر بسیجی است/ فتح خرمشهر شاهکار نظامی تفکر علوی و نبرد عاشورایی در عملیات بیت المقدس است 

سردار سلیمانی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) راه ساختن ایران قوی و حل مشکلات کشور را روحیه جهادی و تفکر بسیجی عنوان کرد که توسط جهادگران محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی خوزستان؛ سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در سومین اجلاسیه مجمع عالی جهادگران کشور در خرمشهر اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر، شاهکار نظامی تفکر علوی و نبرد عاشورایی عملیات بیت المقدس است این عملیات فتح الفتوح رزمندگان اسلام بود سنبل فداکاری ملت ایران در دوران دفاع  مقدس است که حضرت آقا فرمودند اگر فتح خرمشهر یک فتح نظامی است باید ما خرمشهر های دیگر را فتح کنیم.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امروز باید خرمشهر های دیگر را فتح کنیم عنوان کرد:  خرمشهر محرومیت زدایی، خرمشهر ایجاد عدالت در کشور، خرمشهر اقتصاد مقاومتی مردم سالار، خرمشهر ایران قوی، خرمشهر تحقق همه جنبه های مردم سالاری اسلامی، و راه آن  تمسک به فرهنگ در عملیات بیت المقدس و تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با تاکید بر  فرمایشات رهبر معظم انقلاب که ساختن ایران قوی و حل مشکلات کشورهیچ  راهی جز روحیه جهادی و تفکر بسیجی ندارد گفت:  این تفکر در دوران دفاع مقدس متجلی شد و توانست کارآمدی و موثر بودن این اندیشه را در مقابل چالش های بزرگ به اثبات برساند.

 رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم ایران قوی محقق شود ، جهادگران منتشر کنندگان  روحیه جهادی در ایران اسلامی، عاملان این تفکر و پرچمداران حرکت نورانی هستند که در ۴۰ سال پیش در این منطقه با خبر آزادسازی خرمشهر، شهر خون، دل مردم ایران را شاد کرد.


وی افزود: ۴۰ سال پیش در چنین ساعاتی چنین روزی تمام چشمان ملت بزرگ ایران به این منطقه دوخته شده بود از ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ که عملیات بیت المقدس آغاز شد و خبر عملیات به گوش مردم رسید همه متأثر بودند که ببینند نتیجه این عملیات چه خواهد شد همه می دانستند هدف عملیات آزادسازی خرمشهر است تنها منطقه ای که آزاد نشده بود از هویزه تا خرمشهر نگین انگشتری مناطق اشغال شده بود ولی آنچنان این حادثه سقوط خرمشهر در ذهن مردم ما آثار عمیقی برجا گذاشته بود که کمتر کسی احتمال آزادی خرمشهر را در ذهن خود متصور بود.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: همه می‌دانستند که این عملیات نیز همانند عملیات‌های ثامن‌الامه، طریق القدس و فتح‌المبین پیروزی در پی خواهد داشت.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه جنگ نابرابر و حادثه سقوط خرمشهر قلب مردم و رزمندگان کشور را جریحه‌دار کرده بود، گفت: یگان‌های عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی و سایر یگان‌ها و کسانی که در عملیات بیت‌المقدس مشارکت داشتند و فداکاری زیادی برای آزادی خرمشهر انجام دادند.

وی افزود: در مرحله اول بعضی از تیپ‌های سپاه توانستند ضمن عبور از رودخانه کارون ایثار و از خودگذشتگی مواضع خود را در پشت جاده‌ی اهواز-خرمشهر ایجاد کنند و یک ‌هفته تمام ارتش متجاوز عراق سعی کرد که این مواضع را پس بگیرد.

سردار سلیمانی گفت: در این میان گردان سلمان تیپ حضرت رسول (ص) با ایستادگی باعث شد که دشمن متجاوز به اهداف خود دست پیدا نکند تا شرایط برای مرحله دوم عملیات آماده شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: در همین منطقه‌ای که ما الان قرار داریم خطوط دفاعی نیروهای عراقی بود و این نیروها از دهم اردیبهشت با رزمندگان ما درگیر شده بودند.

سردار سلیمانی گفت: نیروهای دشمن از 20 روز قبل از عملیات بیت‌المقدس می‌دانستند که حمله نیروهای رزمندگان اسلام برای آزادسازی خرمشهر نزدیک است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان نقش بارزی در آزادسازی خرمشهر داشتند، گفت: گردان‌های دانش‌آموزی و دانشجویی حضور فعالی در عملیات آزادسازی خرمشهر داشتند و این درحالی بود که این گردان‌ها باید آموزش‌های تکمیلی را می‌دیدند و برخی از این رزمنده‌ها بار اولشان بود که صدای تفنگ را می‌شنیدند.

سردار سلیمانی گفت: عملیات بیت‌المقدس شهیدانی مثل شهید باکری و شهید خرازی را تقدیم نظام اسلامی کرد.

وی افزود: روحیه شهادت‌طلبی آنچنان شرایطی را در روحیه رزمندگان ما ایجاد کرده بود که تا پای جان برای آزادسازی خرمشهر مقاومت کردند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.