سردار زهرایی عنوان کرد؛

جهادگران آسمانی از دیگر عرصه‌ های جبهه‌ جدید هستند

آیین رونمایی از اثر کتابت شده مصحف شریف به نیابت از لشکر خوبان (شهدای مدافع حرم، سلامت، امنیت و جهادگران) امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در مجموعه فرهنگی حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی؛ به نقل از خبرگزاری ایکنا، آیین رونمایی از اثر کتابت شده مصحف شریف به نیابت از لشکر خوبان (شهدای مدافع حرم، سلامت، امنیت و جهادگران) امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در مجموعه فرهنگی حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

نظام بروکراسی و اداری ما تولید فقر می‌کند

سردار زهرایی در این مراسم بیان کرد: اینکه یک‌سوم از نویسندگان این قرآن از خواهران بوده‌اند از اتفاقات نیکویی است که در جمهوری اسلامی ایران رخ داده که هم جای تشکر و هم مباهات دارد. ما در دوره آخرالزمان و در محضر قرآن به‌عنوان معجزه آخرالزمان هستیم. قرار نیست که دیگر نبی و معجزه‌ای بیاید و ما تمسکمان باید به امر ولایت و کتاب قرآن باشد.

وی ادامه داد: در این دوره جبهه حق در مقابل استکبار به نوک رویارویی خود می‌رسد و قرار است که همه چیز تمام شود. ما در یک رویارویی همه‌جانبه در مقابل استکبار هستیم. قرار است همه چیز یک جهت شود و خداوند به ما وعده حق داده است که سرزمین به مستضعفین باز می‌گردد و حق پیروز می‌شود.

سردار زهرایی اظهار کرد: هرکدام از جبهه‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده یک ویژگی خاص دارد و مدافعان سلامت، سرداران و سربازان جدید این جبهه بودند. وقتی این جبهه حق شکل گرفت به جهانیان ثابت شد که مدل رفتاری جبهه مدافعان سلامت در ایران اسلامی با همه دنیا متفاوت است. در جاهای دیگر دنیا از کرونا فرار می‌کنند مدافعان ما به سمت کرونا حمله می‌کنند.

سرابی: دو دهه اخیر تلاش زیادی برای کتابت قرآن کریم نجام شده است +‌صوت و فیلم

وی ادامه داد: جهادگران آسمانی از دیگر عرصه‌های جبهه‌های جدید است. دشمنی به نام فقر و محرومیت تولید شده است. متأسفانه نظام بروکراسی و اداری ما تولید فقر می‌کند تا زمانی که دولت‌سازی اسلامی و استقرار نظام اسلامی انجام ندهیم نمی‌توانیم دولت اسلامی خوبی را انتظار داشته باشیم. باید مبانی متعالی اسلام و انقلاب اسلامی را در دستورالعمل‌ها و شیوه‌ها خود در نظر بگیریم و ما الان در مرحله دولت‌سازی اسلامی هستیم.

سرابی: دو دهه اخیر تلاش زیادی برای کتابت قرآن کریم نجام شده است +‌صوت و فیلم

سردار زهرایی اضافه کرد: در مقابل این فقر و محرومیت جبهه جدید جهادی شکل گرفت که با فقر مبارزه کنند و مؤلفه‌های این جبهه متفاوت است که می‌توان اسم آن را جهاد خدمت گذاشت. جهاد خدمت نیز نشان می‌دهد که مدل رفتاری در ایران اسلامی با دیگر نقاط دنیا متفاوت است.

گل سرسبد جلوه ایثار مدافعان سلامت هستند

علیرضا زالی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تبریک روز جهاد دانشگاهی در این مراسم بیان کرد: خیلی خوشحالم که رونمایی از مصحف شریف امروز در شرایطی است که به همت مدافعین سلامت کشور و پاسداشت خون شهدای سلامت شرایط بسیار مطلوبی را ازنظر کنترل بیماری کرونا داریم. دیروز تعداد فوتی‌ها در کشور تنها به سه نفر رسیده است و در مقایسه با روزهای سخت سال گذشته و امسال قدر زحمات همکاران عزیز و کنشگران سفیدپوش عرصه سلامت را در کنترل نسبی کرونا می‌دانیم.

وی ادامه داد: همه ما امواج طوفنده و خسارت‌بار کرونا را لمس کردیم که با توجه به واکسیناسیون عمومی امروز  دست‌آوردی سترگ و فضایی مطلوب و امیدوارکننده‌ داریم. امیدواریم که به لطف خداوند این شرایط پیوسته و پایدار باشد.

سرابی: دو دهه اخیر تلاش زیادی برای کتابت قرآن کریم نجام شده است +‌صوت و فیلم

زالی اظهار کرد: وجه‌تسمیه بامسمای این کتاب لشکر خوبان است و احصای لشکر خوبان در تجلی عناوین و مصادیق شهدا است. از روزهای آغازین کرونا تا امروز ۳۰۰ تن از مدافعین سلامت به شهادت رسیدند که به حمدالله بعد از انجام واکسیناسیون کادر درمان میزان شهادت به طرز چشمگیری کاهش یافت.

وی بابیان اینکه شهدای مدافع سلامت تجلی‌بخش قله‌ ایثارگری همکاران ما در بخش بهداشت و درمان است ادامه داد: حجم زیادی از همکاران خوب ما که در کنار مردم بودند کمتر دیده شدند. بسیاری از آنها دچار مشکلات مختلف شدند؛ تاکنون نزدیک به هشت هزار پرستار در کشور دچار عوارض مزمن کرونا هستند. نزدیک به ۱۰۸ هزار پرستار به این بیماری ابتلاء پیدا کردند. وقتی این اعداد را نگاه می‌کنیم می‌فهمیم چه حجم زیادی از خسارت‌های مختلف به این عزیزان وارد شد که عزیزان شهدای سلامت گل سرسبد جلوه این ایثار بودند.

قرآن کتاب ارزنده آسمانی‌ است که باید هرروز این اقیانوس ژرف را واکاوی کنیم. قرآن از نظر جامعیت بی‌نظیر و بی‌بدیل است. مهم‌ترین پیام قرآن بحث جامعیت مخاطبین است و هیچ کتابی چنین جامعیتی را ندارد.

کاتبان قرآن در زمره حافظان قرآن هستند

سیدعلی سرابی قائم‌مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم نیز در این مراسم گفت: چند سالی است که این جریان بسیار میمون و مبارک فرهنگی یعنی کتابت قرآن رواج پیدا کرده است. این حرکت از جهات مختلف موضوعیت دارد و فرصتی برای کاتبان و خوشنویسان است تا ارادتی نسبت به قرآن کریم و اهل‌بیت (ع) داشته باشند.

وی ادامه داد: این سومین یا چهارمین کتابتی است که به نیابت از شهدا و اهداء به عتبات عالیات انجام می‌شود که یک جریان فرهنگی باارزش است. این حرکت در راستای تقویت هنر مقدس کتابت قرآن است و رشد خوبی را برای کاتبان ما رقم می‌زند. متأسفانه در یک سده اخیر نسبت به خط نسخ توجه شایسته‌ای نشده است و مورد بی‌مهری قرار گرفته. در این دو دهه اخیر تلاش زیادی برای کتابت قرآن کریم و برای اینکه این خط و هنر مقدس به جایگاه خودش بازگردد انجام شده است. در یک دهه اخیر توانستیم جهش بسیار قابل توجهی کنیم که امیدواریم این توفیق مستدام و مستمر باشد.

سرابی: دو دهه اخیر تلاش زیادی برای کتابت قرآن کریم نجام شده است +‌صوت و فیلم

سرابی افزود: کاتبان قرآن هم در زمره حافظان قرآن هستند زیرا با کتابت خود قرآن را از هرگونه تحریف حفظ می‌کند و اگر امروز می‌بینیم قرآن معتبرترین سند در جهان و تاریخ می‌درخشد قطعاً یکی از دلایل این موضوع مرهون تلاش‌های کاتبان است که قرآن را در طول این قرن‌ها کتابت و حفظ کردند.

۱۱ نفر از کاتبان خانم هستند

اسماعیل رهدار مسئول ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس‌الشموس در این مراسم بیان کرد: برای کتابت این قرآن ۳۰ نفر از کُتّاب نسخ‌نویس کشور تلاش کردند که ۱۱ نفر از این کاتبان خانم هستند. ما از زمان فتحعلی‌شاه قاجار که دختران او قرآن را کتابت کردند دیگر خوشنویس خانم در این رده تا زمان جمهوری اسلامی نداشتیم که به همت مجموعه دارالکتابه مرکز طبع و نشر توانستیم اساتید بزرگواری چون خانم‌ها عبدالله‌پور، میبدی، پورشیرازی و بقیه عزیزان را تربیت کنیم و این اتفاق خوش‌یمن برای بحث کتابت رخ داد.

وی ادامه داد: این قرآن به نیابت از شهدای مدافع حرم تا پیش از شرایط کرونا انجام شده بود که به این بیماری برخوردیم و قرار بود که به حرمین امامین جوادین (ع) در کاظمین تقدیم شود و این موضوع مسکوت ماند و ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

سرابی: دو دهه اخیر تلاش زیادی برای کتابت قرآن کریم نجام شده است +‌صوت و فیلم

رهدار افزود: در این قرآن صفحه اول به اسم و نیابت حضرت امام خمینی (ره)، صفحه دوم کل شهدای انقلاب اسلامی، صفحه سوم به نیابت از شهید سردار سلیمانی است و این اتفاق تا صفحه ۷۸۷ ادامه دارد. این اثر بر مبنای قرآن خط استاد نیریزی و تبعیت از خط استاد عثمان طه نشده است. شهدای جهادی حدود ۶۰ نفر هستند که تحت عنوان جهادگران آسمانی و اسامی حدود ۳۰۰ نفر از شهدای مدافع سلامت نیز در این قرآن ذکر شده است.

Video file

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.