دبیر مجمع جهادگران بسیج سازندگی کشور؛

۴۲ هزار گروه جهادی در راه توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور فعال هستند

دبیر مجمع جهادگران بسیج سازندگی کشور، از فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی برای توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطاع رسانی بسیج سازندگی، ضرغام پرنیان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام ، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری کار جهادی را پروژه محوری بر مبانی گفتمان سازی دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ حضور یک جوان جهادی در دل مناطق محروم تجسم آیه قرآن است.

دبیر مجمع جهادگران بسیج سازندگی کشورگفت:  مقام معظم رهبری لفظی را در مورد گروههای جهادی بکار برده که برای هیچ ارگان ،نهاد یا مجموعه‌ای بکار نگرفته است که این از افتخارات جهادگران است و اگر فرهنگ ایثار و جهادی بودن را پیاده نکنیم از بیانیه گام دوم انقلاب عقب مانده‌ایم.

 پرنیان یکی از برکات تشکیل شوراها و مجمع جهاد گران را انسجام دانست و افزود:  با تشکیل این شوراها اتفاقات خوبی رخ داد اول اینکه ما به یک شبکه بزرگ متصل به هم در کشور تبدیل شده ایم و اثرات مثبت آن در بحران ها دیده می‌شود.

وی افزود : اگر اتفاق غیر طبیعی مانند سیل یا زلزله در استانی رخ دهد با هماهنگی بین دبیر مجمع در استانهای مختلف کشور با مسئول جهاد سازندگی و دبیر مجمع استان آسیب دیده رایزنی های لازم جهت اعزام گروه های جهادی انجام می شود تا از ازدحام جهادگران جلوگیری و ارائه خدمت برای استان ها بهتر انجام شود.

دبیر مجمع جهادگران بسیج سازندگی کشور اولویت اعزام گروههای جهادی از استانهای همجوار را از دیگر برنامه های مجمع دانست و افزود: در صورت وقوع بحران در استانی اولویت اعزام با گروه‌های جهادی استان‌های همجوار آن است و این زنجیره در تمام کشور ادامه پیدا می کند واین امر باعث بوجود آمدن یک شبکه متصل ومنسجم سراسری در بحران‌های کشور است.

 پرنیان یکی دیگر از وظایف مجمع را سیاستگذاری و مطالبه‌گری دانست و گفت: در حوزه سیاستگذاری اصلاحیه قانون بسیج از مطالبات مجمع جهادگران بوده است که در کمسیون امنیت ملی مجلس رأی آورده و مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی تصریح کرد : 50 جهادگر جانشان را در راه خدمتگزاری و محرومیت زدایی از دست داده اند که تعداد دو نفر از این جهادگران از فرزندان ایلام بوده اند و تعدادی نیز جانباز هستند.

دبیر مجمع جهادگران کشور با اشاره به اصلاحات قانون بسیج سازندگی گفت : اگر در کمسیون امنیت ملی در مجلس رأی نهایی صادر شود سه موضوع اصلی در آن تبین می شود.اول اینکه متولی و مرجع صدور گروههای جهادی بسیج سازندگی می شود و دوم قانونی شدن شهدای جهادی و جانبازان جهادی می باشد.

 پرنیان نکته سوم قانون اصلاحیه بسیج را واگذاری پروژه‌ها به بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: طبق این قانون دستگاه‌های دولتی موظفند پروژه ها را بر اساس موضوعیت قانون به بسیج سازندگی واگذار کنند.

وی گروه جهادی را نقطه اتصال مردم به نظام دانست و افزود: فلسفه وجودی نظام اسلامی مردمی بودن است و مسئولین باید کنار مردم باشند.

 دبیر مجمع جهادگران بسیج سازندگی کشور با اشاره به عملکرد دولت هشت ساله قبل  گفت : مدیران دولت روحانی با بیان اینکه کنار مردم بودن دردی را دوا نمی کند از مردمی بودن کناره گرفتند و هر جا نظام ضرر کرد این گروه پرچمدار بودند.

پرنیان با اشاره به دولت مردمی و جهادی دکتر رئیسی واعلام آمادگی برای خدمتگزاری به دولت و رفع محرومیت زدایی گفت : به نمایندگی از 42 هزار گروه جهادی تمام قد در کنار دولت برای رفع محرومیت ایستاده ایم.

وی تصریح کرد:  توقع ما از دولت تسریع در  پوست اندازی جدی در بدنه سیستم اداری و برکناری تمام مدیران ناکارآمد و در عوض جایگزینی مدیرانی با تفکر جهادی و دلسوز در راس کار است.

دبیر مجمع جهادگران بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: ایلام در حوزه جهادی نقش بسزایی دارد و استان ایلام آبستن محرومیت‌ها و بحران‌ها و مشکلات متعدد است که متاسفانه در ادوار گذشته در سیستم اجرایی کشور مورد بی‌مهری‌ قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد :استان ایلام بر گردن همه مردم ایران حق دارد این استان در هشت سال جنگ دفاع مقدس ایستادگی کرد و اکنون نیز میزبانی زائرین کربلای معلی را عهده‌دار است و نگاه دولت جدید به استان ایلام باید یک نگاه ویژه باشد.

#ایران_قوی

#جهادگران_سازندگی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.