در خراسان جنوبی اتفاق افتاد؛

آیین بهره برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی استان خراسان جنوبی

زهرایی گفت: مجلس به بسیج سازندگی کمک کرد و حدودچهار هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفت که بانکها این تسهیلات را با ۴ و ۱۸ درصد در اختیار متقاضیان قرار میدهند‌. برای صندوق های قرض الحسنه تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان چهار درصد ۷ ساله وجود دارد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور پیش از ظهر امروز در آیین بهره برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی خراسان جنوبی، اظهار کرد: امروز مردم از ما خدمات هدفمند می خواهند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد: ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار به صندوق های قرض الحسنه مردمی بسیج اختصاص می یابد.

زهرایی به اعتبارات تبصره ۱۶ اشاره کرد و گفت: مجلس به بسیج سازندگی کمک کرد و حدودچهار هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفت که بانکها این تسهیلات را با ۴ و ۱۸ درصد در اختیار متقاضیان قرار میدهند‌. برای صندوق های قرض الحسنه تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان چهار درصد ۷ ساله وجود دارد.
وی با بیان اینکه همیشه خدمات به تسهیلات دادن نیست، افزود: اگر رویکرد خودمان را در خدمت دادن به مردم تغییر دهیم و مانع جلوی پای آنها نباشیم خدمت است. و بسیج سازندگی طرح محرومیت زدایی مردم پایه را دارد و این طرح از تفاهم نامه به موافقت نامه تبدیل شده است. 
زهرایی به پای کار بودن و رویکرد ستودنی دولت سیزدهم و آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی هقته گذشته بسته جامع محرومیت و مردم پایگی را تقدیم رئیس جمهور کرده است. 
وی اظهار کرد: بسیج قرار است مردم را برای حل مسائل به صحنه بیاورد چراکه اگر اعتقاد و باور داشته باشیم جنبش از درون ما شکل خواهد گرفت. 
مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: خوشبختانه دولتی روی کار آمده که از بایدها و شدن ها صحبت میکند و دولت بدون نگاه مردمی و به عرصه آمدن مردم نمیتواند از شدن ها حرف بزند. 
زهرایی عنوان کرد: صندوق های قرض الحسنه مردمی بسبج پیشران حرکت بانکداری اسلامی در اقتصاد خرد است. 
وی بیان کرد: در صندوق های قرض الحسنه دو بازوی کمکی داریم که شامل محرومیت زدایی و خدمت به مردم وشورای جهادی استان میشود ضمن اینکه صندوق های قرض الحسنه بازویی برای اقتصاد مقاومتی است. 
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه صندوق ها باید به سمت کیفی سازی برود، افزود: برای امسال راه اندازی دو هزار صندوق پیش بینی شده است. 
زهرایی به اعتبارات تبصره ۱۶ اشاره کرد و گفت: مجلس به بسیج سازندگی کمک کرد و حدودچهار هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفت که بانکها این تسهیلات را با ۴ و ۱۸ درصد در اختیار متقاضیان قرار میدهند‌. برای صندوق های قرض الحسنه تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان چهار درصد ۷ ساله وجود دارد. 
وی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در مورد اقدام بسیج سازندگی در حوزه آب، اظهار کرد: در مورد آب دو بخش است یکی مشکل آب در تمام کشور که در بسیاری از استان ها شاهد هستیم و در سطح ملی باید اقدام شود. 
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: بسیج سازندگی برای اجرای پروژه های بخش آب که مغفول مانده و اولویت نبوده به کمک دولت میرود و برای ۷۲۰۰ روستای کشور چه به صورت تک روستایی چه مجتمع های آبرسانی آب شرب با کمک دولت، مجلس و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) همکاری داریم. 
زهرایی بیان کرد: برای آب کشاورزی نیز با گاویون بندی، احداث استخر، قنات و کانال کشی سر مزارع صحبت های اولیه برای ۵۵۰۰ روستا انجام شده است. 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور ۲۶ هزار و ۲۰۰ صندوق، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو و سه هزار میلیارد تومان گردش پول مردم است. 
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه سال گذشته فقط ۷۰ هزار فرصت شغلی توسعه و تثبیت شغل ایجاد شده، گفت: هدف حرکت اشتغال به سمت محصولات مزیت دار از جمله در خراسان جنوبی زرشک، زعفران و عناب و صنایع دستی است. 
زهرایی افزود: از نگاه ما صندوق های قرض الحسنه قرارگاه عملیاتی مردم پایه کردن اقتصاد خرد است. 
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در ادامه مطرح کرد: فعالیت ۴۵۶ صندوق قرض الحسنه مردمی بسیج در خراسان جنوبی و۵۳۰۰ اشتغال خرد خانگی ایجاد شده است.
هنری با بیان اینکه ۴۵۶ صندوق قرض الحسنه مردمی در خراسان جنوبی داریم‌، گفت: بیش از ۵۳۰۰ اشتغال جدید در قالب مشاغل خرد و جدید ایجاد شده است.

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی صبح امروز در آیین بهره برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی که با حضور محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز اولین همایش تجلیل از فعالان صندوق های قرض الحسنه استان را شاهد هستیم. 
وی افزود: بحث تسهیلگری و ایجاد صندوق های قرض الحسنه مردمی از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و در حال حاضر ۴۵۶ صندوق قرض الحسنه مردمی بسیج در استان با ۲۹ هزار و ۳۸۰ عضو داریم. 
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه میانگین اعضای هر صندوق ۶۴ نفر است، بیان کرد: بیش از ۵۳۰۰ اشتغال جدید در قالب مشاغل خرد و جدید ایجاد شده است. 
هنری عنوان کرد: طی این مدت ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۵۹۰۰ فقره وام به متقاضیان پرداخت شده است. 
وی اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۱۰۰ کارگاه اشتغال در استان فعال شده که امروز از ۶۲۰ کارگاه بهره برداری میشود. 
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با ظرفیت قانونی که در بودجه قرار گرفت ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به استان اختصاص پیدا کرده است. 
هنری با بیان اینکه هدایت منابع هدفمند است، افزود: در غالب تکمیل زنجیره ارزش حداقل انحراف و حداکثر بهره گیری از منابع را با کمک تسهیلگران و مسئولان صندوق ها داشتیم. 
وی در بحث آموزش و بازاریابی، اظهار کرد: برای بیش از ۱۰۰ نفر از ابتدای امسال با حل مشکل بازار اشتغال جدید شده است. 
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با همراهی و همدلی صندوق ها در بحث تامین علوفه نیز همکاری شده و بیش از ۱۵۰۰ تن علوفه با پول صندوق ها به میزان ۶۶ میلیارد ریال تامین شد که این اقدام باعث شد بیش از ۲۰ میلیارد ریال در هزینه ها صرفه جویی و از بازار کمتر شود. 
هنری به طرح معیشت و خودکفایی اشاره کرد و گفت: در این راستا با توزیع ۲۰۰ هزار قطعه جوجه مرغ بومی تخم گذار بین مردم توزیع شد اما علی رغم اینکه ۷ هزار خانواده در این طرح خودکفا شدند اما افزایش قیمت نهاده های دامی و طیور به این طرح ضربه زد که در اینجا از رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درخواست توجه به این مشکل را دارم. 
وی از تدوین سند اشتغال زایی ۱۵۲ روستا در سه شهرستان استان خبر داد و گفت: در بحث جهش تولید در زمینه های مربوط به کسب و کار ۱۳ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که بخشی از این اعتبار ملی و بخشی استانی است. 
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: طرح راهبری شغلی نیز در استان آغاز شده و در حال کار است. 
هنری افزود: امروز اولین نمایشگاه تولیدات صندوق های قرض الحسنه با هدف کمک به بازار فروش در بیرجند افتتاح میشود. 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.