اقدام جهادی دیگری از دولت سیزدهم؛

برگزاری نخستین جلسه کارگروه حمایت از بسیج سازندگی در استان مرکزی

دولت سیزدهم قصد دارد از همه ظرفیت‌های مردمی برای تحقق شعارها استفاده کند و آیت‌الله رئیسی جهاد سازندگی را با نگاه ساماندهی به روستاها مطرح کردند و خوشبختانه نگاهشان به بسیج سازندگی استفاده از این ظرفیت عظیم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور در جلسه امروز کارگروه بسیج سازندگی در استانداری استان مرکزی بیان کرد: حمایت از ۳ دسته از گروه های جهادی که در سطح استان فعالیت دارند مهمترین رسالت کارگروه بسیج سازندگی در استان ها است که حمایت گروه‌های جهادی که در جغرافیای خود فعالیت دارند مانند مسجد محورها، حمایت از گروه‌هایی که مهاجر هستند و حمایت از گروه‌های مهمان از نقاط مختلف توسط کارگروه بسیج سازندگی در استان ها است.

وی گفت: ااین برنامه در راستای تعامل با دولت سیزدهم و در مدت پنج سال تعریف شده که امید است به زودی اجرایی شود.

دکتر زهرایی افزود: دولت سیزدهم رویکرد خوبی در راستای اجرای برنامه‌های محرومیت زدایی دارد و این جای تقدیر دارد و امیدواریم همه ظرفیت ها برای مردم پای کار بیاید و گام های بلندی برداشته شود. و ۴۰ طرح کلان در دولت های نهم و دهم و ۴۰ طرح کلان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ارایه شد اما کمتر از این ظرفیت عظیم مورد استفاده قرار گرفت.

طریبیس

زهرایی عنوان کرد: دولت سیزدهم قصد دارد از همه ظرفیت‌های مردمی برای تحقق شعارها استفاده کند و آیت‌الله رئیسی جهاد سازندگی را با نگاه ساماندهی به روستاها مطرح کردند و خوشبختانه نگاهشان به بسیج سازندگی استفاده از این ظرفیت عظیم است.

وی گفت: ددر قانون به بسیج سازندگی اجازه داده شده تا با سایر دستگاه‌ها یا قرارداد مستقیم ببندد و‌ یا از طریق سازمان مدیریت استان موافقت نامه‌ مبادله کند.

سردار زهرایی تصریح کرد: پروژه‌هایی که بسیج سازندگی در آن فعالیت می‌کند، غیرانتفاعی است و سود پروژه‌های بسیج سازندگی برای ماندن در کار حرام است و اگر سودی هم در پی داشته باشد در مسیر استمرار پروژه‌های محرومیت زدایی هزینه می‌شود.

وی اظهار داشت: جنس پروژه‌های بسیج سازندگی کوچک و محرومیت زدا است و پروژه‌های بزرگ کار نمی‌شود ما نهاد تسهیلگر و سامان‌دهنده و هدایت‌کننده گروه‌های جهادی هستیم که در راستای مأموریت‌های نظام وارد عمل می‌شوند.

دکتر زهرایی گفت: بسیج سازندگی بسترسازی را فراهم می کند و ما به عنوان یک دستگاه اجرایی که مسئولیت ساماندهی گروه‌های جهادی را بر عهده داریم باید با دستگاه‌های اجرایی تفاهمنامه ببندیم و عرصه را برای حضور گروه‌های جهادی فراهم کنیم.

سبثبثب

زهرایی افزود: بسیج سازندگی جای دولت را نمی‌گیرد، پیمانکار نیست و بازوی اجرایی برای دستگاه‌های اجرایی است چراکه مأموریت‌های جهاد سازندگی انسجام‌بخشی در روستا و هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها است و امروز حاضریم تمام قد در خدمت دولت محترم سیزدهم باشیم و بسیج سازندگی همواره در کنار دولت ها بوده است.

وی گفت: بسیج سازندگی، هر جایی که باری روی زمین بماند، ورود پیدا می‌کند و بازوی اجرایی است و در حوزه اقتصاد مردم پایه کردن اقتصاد مأموریت مهم بسیج سازندگی است.

مسئول بسیج سازندگی اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم مردمی کردن اقتصاد تحقق اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی مبنا و بستر تولید داخل است و کاری که بسیج انجام می‌دهد قرارگاهی به نام اقتصاد مقاومتی است که دبیری‌اش بر عهده بسیج سازندگی است.

وی گفت: بسیج سازندگی با ترویج و تبیین طرح‌های اقتصاد مقاومتی، پرداخت تسهیلات و همراهی تولیدکنندگان در فرآیند تولید، گام‌های قرص و محکمی در زمینه اشتغالزایی، بهبود درآمد خانوار‌های روستایی و افزایش تولید برداشته است.

سسیصصیص

دکتر زهرایی افزود: اولویت اول بسیج کشور در روستاها، آب شرب، آب کشاورزی، مسکن محرومان با اولویت مددجویان تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد و ایجاد زیرساخت‌های اشتغال است.

وی اظهار داشت: استان مرکزی در آبرسانی کشاورزی به عنوان یک الگوی برتر در سطح کشور مطرح است و خوشبختانه بسیج سازندگی استان مرکزی در حوزه آبرسانی عملکرد درخشانی دارد و مهمترین ویژکی آن مشارکت عمومی مردم و گروه های جهادی است.

سردار زهرایی گفت: در حال حاضر ۷ هزار پروژه آبرسانی شرب در روستاها و ۵۵۰۰ پروژه آب کشاورزی در روستاها در حال برنامه ریزی و توافق است و امیدواریم این پروژه ها هم در راستای خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی و هم اشتغال زایی موثر باشد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.