سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عنوان کرد:

بسیج سازندگی دژ مستحکم جریان انقلاب و حامی محرومین

امروز بسیج سازندگی متولی هدایت، نظارت و صیانت از گروه های جهادی محسوب می شود و در این زمینه اقدامات ارزشمندی در زمینه سازماندهی گروه های جهادی در قالب اقشار 22 گانه بسیج صورت داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز در کارگروه بسیج سازندگی استان مرکزی تشریح کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی کارگروه بسیج سازندگی در سطح کشور به ریاست وزیرکشور و درسطح استان به ریاست استاندار می بایست با حضور کلیه اعضا در راستای پیگیری موضوعات خدمت رسانی به صورت هر فصل یکبار تشکیل گردد.

وی گفت: تمرکز عمده بسیج سازندگی در سطح استان در سه حوزه اصلی گروه های جهادی، اقتصادمقاومتی و محرومیت زدایی می باشد. و در مجموع بسیج سازندگی استان مرکزی در 5سال اخیر بیش از 470میلیارد تومان خدمات محرومیت زدایی و خدمت رسانی در سطح استان مرکزی در زمینه های عمرانی ، فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و ... داشته است. 

سردار کریمی بیان داشت: امروز بسیج سازندگی متولی هدایت، نظارت و صیانت از گروه های جهادی محسوب می شود و در این زمینه اقدامات ارزشمندی در زمینه سازماندهی گروه های جهادی در قالب اقشار 22گانه بسیج صورت داده است. 

ایشان افزود: اجرای طرح ها و پروژه های خدمت رسانی بسیج با بکارگیری گروه های جهادی تخصصی و جغرافیا محور بسیج سازندگی به استعداد 1250گروه جهادی به استعداد 25هزار جهادگر در سطح استان صورت می گیرد به نحوی که این گروه ها به صورت میانگین در سال بیش از 100هزار نفر روز ارائه خدمت صادقانه گامی استوار و پولادین در مسیر خدمت صادقانه به ولی نعمتان انقلاب اسلامی برمی دارند. تشکیل گروه های جهادی محله محور نیز گام دیگری از اقدامات بسیج سازندگی است که باعث شده است نقش آفرینی مردم در اجرای طرح های محرومیت زدایی بسیار  پررنگ گردد. 

کریمی تصریح کرد: اجرای کلیه اقدامات بسیج سازندگی استان مرکزی همواره برپایه مشارکت مردم ، اهالی روستاها و همت گروه های جهادی استوار است و ما در بسیج سازندگی معتقدیم اجرای هر پروژه و طرح در مناطق محروم بدون نقش آفرینی مردم قطعا محکوم به شکست می باشد. "کار مردم توسط مردم" یکی از رویکردهای محوری بسیج سازندگی در مناطق محروم می باشد. 

وی گفت: گروه های جهادی استان واقعا در همه مباحث درخشیده اند از سیل و زلزله گرفته تا کرونا و کمک های مومنانه، اقدامات این گروه ها فقط منوط به ایام تعطیل نوروز و تابستان نیست بلکه این گروه ها لحظه به لحظه با تمام توان و اراده در خدمت به محرومان ایستاده اند. به عنوان مثال در اوایل کرونا که ماسک پیدا نمی شد گروه های جهادی استان بیش از 6میلیون ماسک بهداشتی تولید کردند، یا تغسیل اموات کرونایی توسط طلاب جهادگر و ... .

سردار کریمی خاطرنشان کرد: ضرورت توجه به گروه های جهادی و پشتیبانی از گروه های جهادی یکی از وظایف محوله به دولت در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامه مصوب هییت وزیران میباشد که متاسفانه در سالیان اخیر این موضوع ابتر مانده است.

وی افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی به دنبال تحقق سیاست های 24گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی می باشد. در این زمینه بسیج سازندگی در کنار آموزش و توانمندسازی متقاضیان، تلاش می کند بعد از افزایش مهارت افراد با ارائه تسهیلات ارتقا دستور کار برنامه های خود قرار دهد. به عنوان مثال در سال جاری بیش از 50میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط بسیج سازندگی با بازپرداخت 7ساله جهت حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تولیدی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و ...  پرداخت یا در حال پرداخت می باشد. بسیج سازندگی موفق شده است در یک سال گذشته بیش از 900شغل پایدار در سطح استان ایجاد نماید. 

کریمی عنوان کرد: همچنین بسیج سازندگی جهت نقش دهی بیشتر به آحاد مردم در سطح استان مرکزی نسبت به ایجاد صندوق های قرض الحسنه مسجدمحور اشتغال زا اقدام کرده است که تاکنون 700صندوق قرض الحسنه و 50تعاونی در سطح استان مرکزی با هدایت و نظارت تسهیلگران و کارآفرینان جهادگر صورت گرفته است.اجرای بیش از 1300 پروژه عمرانی محرومیت زدایی در 4سال اخیر در مناطق محروم استان مرکزی به ارزش بیش از 145میلیارد تومان شامل لایروبی قنوات، اجرای کانال های کشاورزی، خطوط انتقال آب، استخرهای ذخیره آب، راه های بین مزارع، مخازن آب شرب،مسکن، پل و راه های روستایی، تکمیل مساجد و مدارس، خانه های عالم و... می باشد. به عنوان مثال بسیج سازندگی استان مرکزی موفق شده است در زمینه کول گذاری و لایروبی قنوات بیش از 45کیلومتر قنات را احیا کند و در این زمینه نقش اساسی را جهت حراست از منابع ارزشمند آب و آبادانی روستاها در مناطق محروم ایفاکند. 

وی بیان داشت: اجرای بیش از 100کیلومتر کانال انتقال آب کشاورزی توسط بسیج سازندگی باعث شده است که این پروژه ها ضمن جلوگیری از اتلاف حدود30 درصدی منابع آب در این مناطق، زمینه را جهت افزایش سطح زیر کشت، افزایش راندمان انتقال آب در مزارع و تحقق اقتصادمقاومتی در روستاها هموار کند. همچنین در مناطق مستعد اجرای طرح های لوله گذاری و خطوط انتقال آب نقش پررنگی در امیدآفرینی و ایجاد رضایت مندی در بین اهالی مناطق محروم استان داشته است.

سردار کریمی گفت: برای بالابردن راندمان ذخیره آب، ساخت بیش از 35هزار مترمکعب استخرهای ذخیره آب بتنی درمناطق محروم و روستایی زمینه را جهت توجه به روستا و صیانت از منابع ارزشمند آب صورت داده است. بسیج سازندگی استان مرکزی در دوسال اخیر با تحویل 700مسکن محرومان به ارزش بیش از 120میلیاردتومان گام ارزشمندی را در زمینه صاحب خانه شدن محرومان، معلولان و اقشار آسیب پذیر سطح استان مرکزی برداشته است.

وی افزود: توزیع بیش از 1500 سری جهیزیه در دوسال اخیر، توزیع بیش از 380هزار سبدمعیشتی کمک مومنانه در سطح استان، توزیع هزاران بسته لوازم التحریر و تبلت و ...، ارائه خدمات پزشکی و درمانی توسط گروه های جهادی تخصصی، بیمارستان های صحرایی و... انجام شده است.

سردار کریمی عنوان کرد: امروز بسیج سازندگی دژ مستحکم جریان انقلاب در دفاع اصولی از خط مستضعفان است باید قدر این ظرفیت الهی را دانست . ذکر این نکته لازم است که تصویب رسیدن قانون جدید بسیج سازندگی در حمایت از گروه های جهادی و تقویت محور خدمت رسانی امری اجتناب ناپذیر است که تاخیر در تصویب و اجرایی شدن این مهم، ضربات جبران ناپذیری را درپی خواهد داشت. امروز بسیج سازندگی به عنوان پناهگاه جهادگران و ماوای گروه های جهادی بدون برخورداری از پشتوانه های ثروت، جانانه در مسیر دفاع از محرومین ایستاده است و می توان با کمترین حمایت و باور به این سازمان جهادی ، گام های بزرگ در زمینه خدمت به کشور برداشت. 

وی در آخر بیان داشت: در هفته بسیج امسال نیز 130پروژه محرومیت زدایی شامل مسکن محرومان و معلولان، کانال ها و خطوط انتقال آب، پل، جاده، استخر و ...  در سراسر مناطق محروم استان مرکزی به صورت تصویری با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید و استان مرکزی به نمایندگی از استانها در این جلسه به ارائه گزارش پرداخت که امروز بعد از کارگروه بسیج سازندگی به صورت نمادین تعدادی از این پروژه ها به صورت میدانی افتتاح خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.