سردار سلیمانی؛

رویکرد سند راهبردی اعتلا بسیج تربیتی است/اجرای سند از نیمه دوم سال جاری آغاز شده است

رئیس بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه رویکرد سند راهبردی اعتلا بسیج تربیتی است، گفت: برنامه های این سند از نیمه دوم سال جاری آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی به نقل از  خبرگزاری بسیج، سردار غلامحسین سلیمانی صبح امروز پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس منظومه فکری امامان انقلاب اسلامی، اساس شکل گیری انقلاب اسلامی تربیت است که رهبر انقلاب در موارد مختلفی در تبیین این مسئله تدابیری اعلام کردند که مؤثر و اساسی بوده است.

رئیس بسیج مستضعفین ادامه داد: در سند راهبردی که بسیج بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، تحت عنوان سند راهبردی اعتلای ۱۰ ساله بسیج به رهبری پیشنهاد و توسط ایشان تصویب شد، اساسی‌ترین بخش آن تربیت است؛ یعنی علاوه بر اینکه شبکه صالحین باید احیا شود، باید رویکرد وسیع و تربیت محور در دستور کار قرار داده شده و رویکرد نظام تربیتی بسیج توسعه پیدا کند.

وی اضافه کرد: در سال جاری تلاش شد که این رویکرد آغاز شود؛ بر این اساس نقشه راه سند راهبردی نهایی و به تصویب رسید و برنامه‌های پیاده سازی این نقشه راه از نیمه دوم سال، آغاز می‌شود.

رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه بخشی از بسیجیان علاقه مند، در حلقه‌ها سازماندهی می‌شوند، گفت: یک رویکرد جدید آغاز می‌شود تا ۱.۵ تا ۲ میلیون نفر را به عنوان فرمانده مربی توانمند کند تا طی هر سال ۱۶۰ هزار نفر و در طول ۱۰ سال این برنامه بلند مدت به نحو مطلوب انجام شود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: با تحقق این مهم، نگرانی‌هایی که در رابطه با مباحث تربیتی در جامعه وجود دارد به خوبی برطرف می‌شود.

وی افزود: در سند راهبردی ۱۰ ساله، بسیج در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

سلیمانی در انتها با بیان اینکه در این سند الگوسازی در مدارس در دستور کار است، گفت: آموزش در مدارس باید با تربیت همراه شود و علاوه بر این مدرسه با مسجد و منزل پیوند داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.