هیأتی‌ها با خرید ۳۳ تن سیب‌زمینی به کمک کشاورز اهل سنت بیجاری آمدند

هیأتی‌های اسلامشهر با خرید ۳۳ تن سیب‌زمینی یک کشاورز اهل تسنن مانع خرابی و هدر رفت کار و تلاش او شدند. آن‌ها بنا دارند با محوریت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان این محصول را میان هیأت‌ها و مردم توزیع کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، امیرحسین کسائی: نظام غلط خرید و توزیع محصولات کشاورزی سال‌هاست، موجب شده کشاورزان و فعالان این عرصه به دلیل وجود دلالان و سودجویان با مشکلات متعددی مواجه شوند. از سوی دیگر افت قیمت، نرخ بالای ترابری و حذف راه‌های صادرات محصولاتی همچون سیب‌زمینی نیز ضررهای بسیاری برای کشاورزان ایجاد کرده است تا جایی که حتی برداشت محصول هم برای آنان به صرفه نیست.
حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر

سیب‌زمینی که روی دست کشاورز باد کرده بود

این‌ها همه از جمله مشکلات یک کشاورز اهل تسنن در بیجار استان کردستان بود که بیش از ۳۰ تن محصول سیب‌زمینی امسالش برروی دستانش باقی مانده بود و نگران هدر رفت سرمایه و دارایی‌اش بود تا اینکه جمعی از هیأتی‌های شهرستان اسلامشهر با محوریت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان به یاری او شتافتند.

حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر می‌گوید: «متأسفانه در سال تولیدٰ حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها شاهد هدررفت سرمایه این فرد زحمت‌کش بودیم که با جمعی از مسئولین هیأت‌ها و مراکز فرهنگی شهرستان تصمیم گرفتیم تا این محصول را با قیمت مناسب بازار از این کشاورز خریداری کنیم و در سطح هیأت‌ها و مخاطبین آن‌ها توزیع کنیم. در سطح اسلامشهر ما ۴۰ هیأت، مرکز فرهنگی و قرآنی داریم که این محصول میان آنان توزیع خواهد شد.»

حلقه‌های میانی که کارگشای مشکلات کشورند

مقام معظم رهبری در سال ۹۸ در دیدار با دانشجویان بر فعال شدن حلقه‌های میانی کشور مانند هیأت‌ها و مساجد در امور مختلف اقتصادی و ... تأکید کرده بودند و بر همین اساس هیأتی‌ها در زمینه کشاورزی وارد عرص شدند و برای این کار ۳۳ تن سیب‌زمینی این کشاورز را خریداری کردند و به اسلامشهر منتقل کردند. موسوی می‌گوید: «بنا داریم این محصول را از محل اداره تبلیغات اسلامی میان هیأت‌ها و مراکز فرهنگی با قیمت هر کیلو ۲ هزار تومان توزیع کنیم تا برای برنامه‌های اطعام ماه رمضان و همچنین مصرف اعضای هیأت استفاده کنند»


سیب‌زمینی‌های خریداری شده توسط هیأتی‌ها از کشاورز بیجاری

این امور که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی هیأت‌های مذهبی به حساب می‌آید، می‌تواند در حل مشکلات بزرگ کشور که مسئولین دولتی از آن عاجز مانده‌اند مهم و اثرگذار باشد و جدای از مسکن‌های مقطعی مانند بسته‌های ارزاق، مشکلات کشور را ریشه‌ای برطرف کند.


هیأت نورالرضا سال گذشته گوجه فرنگی و پیاز کشاورزان جنوب کرمان را با حذف دلالان فروخت

کاری که سال گذشته هم تکرار شده بود

سال گذشته هم گروه جهادی هیأت نورالرضا تهران در اقدامی مشابه به داد کشاورزان جنوب کرمان رسید و با حذف دلالان و واسطه‌ها، ۴۰ تُن گوجه‌فرنگی و ۱۲۰ تُن پیاز را با همکاری سپاه به تهران رساند و در میدان میوه و تره‌بار تهران با قیمتی سه برابری برای کشاورزان به فروش رساند و مانع ضرر و زیان آن‌ها شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.