رواج تفکر جهادی میان مردم و رفع محرومیت در سراسر کشور

مدیر گروه جهادی سفیران خدمت استان اصفهان رواج تفکر جهادی در میان عموم مردم را موجب رفع محرومیت از تمامی نقاط محروم کشور دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی کشور، به نقل از ایکنا، گروه‌های جهادی مختلف تاکنون خدمات ثمربخشی را در مناطق محروم انجام داده‌‌اند و هر زمانی که نقطه‌ای از کشور با بحران مواجه شد، برای خدمت به همنوعان خود در عرصه حاضر شده‌اند. با شیوع بیماری کرونا و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، فعالیت گروه‌های جهادی در کشور نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به معیشت اقدام کرده‌اند.

بسیاری از مناطق محروم کشور حتی هنوز از کمترین امکانات رفاهی نیز برخوردار نیستند. در برخی از مناطق محروم شهرستان‌های مختلف کشور، بسیاری از روستائیان و محرومان حتی از داشتن سرویس‌های بهداشتی و ... نیز محروم هستند. این مسئله ضرورت توجه بیش از پیش مسئولان به این امر مهم را نمایان می‌کند که علاوه بر توجه به محرومان، زمینه را برای فعالیت‌های تأثیرگذار گروه‌های جهادی نیز هموار کنند تا جهادگران سخت‌کوش کشور بتوانند برنامه‌های محرومیت‌زدایی خود را به خوبی اجرا کنند.

یکی از گروه‌های گروه‌های جهادی که توانسته است تا طی هشت سال گذشته برنامه‌های فراوانی را در مناطق محروم شهرستان خوانسار اجرا کند، گروه جهادی سفیران خدمت این شهرستان است. اعضای این گروه جهادی با حضور در مناطق و روستاهای محروم شهرستان، خدمات فراوانی را در حوزه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی انجام داده‌اند.

شنبه/////رواج تفکر جهادی در میان عموم مردم و رفع محرومیت در سراسر کشور

حسین سعیدنژاد، مدیر گروه جهادی سفیران خدمت شهرستان خوانسار استان اصفهان در گفت و گو با ایکنا، در رابطه با چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی اظهار کرد: گروه جهادی سفیران خدمت فعالیت‌های جهادی خود را از حدود هشت سال گذشته یعنی سال ۱۳۹۳ آغاز کرد و طی این هشت سال نیز برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، محرومیت‌زدایی و ... اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای این گروه جهادی بین ۳۰ تا ۴۰ نفر متغیر است که این تعداد بنا به نوع مأموریت گروه تغییر می‌کند، تصریح کرد: مهمترین فعالیت‌های گروه جهادی سفیران خدمت در حوزه عمرانی قرار دارد که در کنار این برنامه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی، بهداشتی و خدماتی در محورهای اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی نیز از دیگر اقداماتی است که از سوی این گروه جهادی دنبال می‌شود.

مدیر گروه جهادی سفیران خدمت خوانسار با اشاره به برنامه‌های این گروه جهادی در ایام پیش از شیوع کرونا، ادامه داد: پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور، گروه جهادی سفیران خدمت به صورت ویژه و با حضور در روستاها و مناطق محروم، نسبت به رفع مشکلات عمرانی این مناطق اعم از احداث منازل مسکونی، سرویس‌های بهداشتی و ... اقدام می‌کرد.

شنبه/////رواج تفکر جهادی در میان عموم مردم و رفع محرومیت در سراسر کشور

سعیدنژاد تصریح کرد: همچنین، تعمیرات منازل مردم محروم شهرستان خوانسار و روستاهای تابعه همچون سیمان‌کاری، ایزوگام سقف، دیوارچینی حیاط و منازل، گچ‌کاری، سنگ‌کاری، برق‌کشی و ... نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که از سوی اعضای گروه ارائه و اجرا می‌شد.

وی بیان کرد: از دیگر اقداماتی که گروه جهادی سفیران خدمت در مناطق محروم انجام داده است، می‌توان به حضور در زمین‌های کشاورزی و کمک به روستاییان جهت برداشت محصولات، اقدامات لازم جهت استقرار متخصصان علوم پزشکی در روستاها برای معاینه و ویزیت رایگان اهالی روستا، برگزاری کلاس‌های فرهنگی، ورزشی، قرآنی، اعتقادی و ... برای دانش‌‌آموزان و نوجوانان روستا و ... اشاره کرد.

مدیر گروه جهادی سفیران خدمت خوانسار افزود: همچنین، برگزاری مراسم مختلف مذهبی در هیئت‌های مختلف، مناسبت‌های ملی در داخل روستاهای شهرستان و بسیاری از خدمات عمرانی و فرهنگی دیگر از جمله اقدامات گروه جهادی سفیران خدمت در هشت سال اخیر بوده است. همچنین، گروه جهادی ما در مواردی متعددی نیز به صورت قرارگاهی اقدام به برپایی اردوهای جهادی در چندین روستای تحت پوشش کرده است که طی اجرای این اردوها خدمات فراوانی نیز به مردم محروم این مناطق ارائه شده است.

شنبه/////رواج تفکر جهادی در میان عموم مردم و رفع محرومیت در سراسر کشور

سعیدنژاد در ادامه با اشاره به چشم‌انداز و افق گروه جهادی سفیران خدمت اظهار کرد: در آینده به توفیق الهی به سمتی خواهیم رفت که با ارائه فعالیت‌های مختلف جهادی، سایه محرومیت از تمامی نقاط شهرستان (خوانسار) برداشته شود و بتوانیم یاری‌رسان مستضعفان و محرومان در سراسر سرزمین ایران اسلامی باشیم.

وی با اشاره به مشکلات و موانع پیش روی فعالیت‌ گروه‌های جهادی نیز گفت: از جمله مهمترین موانع موجود بر سر راه فعالیت گروه‌های جهادی، عدم همکاری مسئولان برای تسهیل در امر جهاد و فعالیت‌های جهادی است. اگر تفکر جهاد و کار جهادی در بین عموم مردم رواج پیدا کند، به نقطه‌ای خواهیم رسید که هیچ محرومیتی در کشور وجود نخواهد داشت که البته این مسئله مستلزم همکاری تمامی نهادها، ادارات و عموم مردم است.

مدیر گروه جهادی سفیران خدمت خوانسار بیان کرد: حمایت‌ها و پشتیبانی‌‎های تجهیزاتی و مالی از موارد اصلی در زمینه پویایی گروه‌های جهادی است، افزود: جهاد در راه خدا به ویژه کار جهادی همیشه ادامه خواهد داشت و غیورمردان بسیجی به عنوان جهادگران خستگی‌ناپذیر طی روزهای متوالی بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و فارغ از مادیات با رها کردن زندگی شخصی و حضور در میدان‌های عمل همواره در خدمت انقلاب هستند. جهادگران با خدمات فراوان خود مشق جنگ می‌کنند تا در آینده از مشکلات مردم کشورمان کاسته شود.

شنبه/////رواج تفکر جهادی در میان عموم مردم و رفع محرومیت در سراسر کشور

سعیدنژاد با اشاره به برنامه‌های گروه جهادی سفیران خدمت در دوران شیوع بیماری کرونا نیز تصریح کرد: در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا و با کمک خیّران اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش، شیلد و ... را با قیمت مناسب تهیه و به صورت رایگان بین قشرهای آسیب‌پذیر و کم‌در آمد توزیع کردیم. همچنین، برنامه پایش سلامت ازسوی قرارگاه جهادی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خوانسار نیز برای مقابله با ویروس کرونا انجام شد.

وی اظهار کرد: همچنین، نیروهای جهادی گروه سفیران خدمت پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای خودکفا شدن با تأییدیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اقدام به تهیه و تولید ژل ضدعفونی کننده کردند. همچنین، بسیجیان گروه جهادی ما با ساخت دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف، دو نوع دستکش مختلف را تولید کرده و با قیمت مناسب در اختیار فروشندگان قرار دادند.

مدیر گروه جهادی سفیران خدمت خوانسار در پایان بیان کرد: طی سه ماهه نخست سال ۹۹ در کنار تولید و توزیع دستکش یکبار مصرف، ماسک و مواد ضد عفونی کننده نیز در چهار مرحله با کمک خیّران و قرارگاه جهادی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تهیه و در اختیار محرومان قرار گرفت. همچنین، در این راستا بسته‌های کمک‌معیشتی نیز تهیه و در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه در میان نیازمندان توزیع شد که در این امر مهم نیز شهرستان خوانسار در ردیف شهرستان‌های برتر کشور قرار گرفت.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.