همت گروه‌های جهادی فارس برای تحقق عدالت آموزشی؛ آموزش حضوری ۱۰۰ دانش‌آموز نقاط محروم در نوروز

گاه محرومیت‌ها فیزیکی و عمرانی نیست بلکه رفع محرومیت از اندیشه و فکر است مانند اقدامی که دانشجو معلمان بسیجی استان فارس برای رفع محرومیت‌های آموزشی در ایام نوروز پیش گرفتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، به نقل از تسنیم، در حدیث از پیامبر مهربانی‌ها است که «همه خلق عیال (خانواده) خدا هستند، پس محبوب‌ترین خلق به درگاه خدا کسی است که به عیال خدا سودی رساند یا خانواده‌ای را خوشحال کند یا در پی برآوردن حاجت برادر مسلمانش باشد که این نزد خدا از اعتکاف دو ماه در مسجدالحرام محبوب‌تر است».

فعالیت گروه‌های جهادی در راستای همین حدیث نبوی جای می‌گیرد، آنانکه که خوشی و استراحت خود را وقف خدمت به عیال‌الله می‌کنند و بی‌هیچ توقع و انتظاری با تلاش خالصانه کمر همت به رفع محرومیت‌ها بسته‌اند.

این افراد همان‌ها هستند که در سرما، گرما، سیل، زلزله، کرونا و هر شرایط سخت دیگری هم پای کار هستند، صحبت از گروه‌های جهادی و جهادگران است. آنان که خدمت به خلق را سرلوحه کار خود قرار داده و برایشان فرقی نمی‌کند که در چه شرایطی هستند.

به گفته اسماعیل قزل سفلی، رئیس بسیج سازندگی استان فارس از فعالیت بیش از 223 گروه جهادی به استعداد بیش از 3 هزار نفر در تعطیلات نوروز سخن گفته است که فعالیت‌های آنان با هدف خدمات‌رسانی در روزهای تعطیل عید استمرار دارد.

به گفته وی گروه‌های جهادی در ایام تعطیلات عید نوروز به دو شکل محل محور و جغرافیا محور در عرصه‌های عمرانی آبرسانی و ابنیه‌سازی به فعالیت می‌پردازند.

گاه این محرومیت‌ها فیزیکی و عمرانی نیست بلکه رفع محرومیت از اندیشه و فکر است مانند اقدامی که دانشجو معلمان بسیجی استان فارس برای رفع محرومیت‌های آموزشی در ایام نوروز پیش گرفتند.

مهدی محمودی،  مدیریت عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی فارس نیز از جلوه دیگری از فعالیت گروه‌های جهادی سخن گفت. به گفته وی گروه‌ جهادی شهید طاهری بسیج دانشگاه فرهنگیان فارس در اقدامی خودجوش اقدام به آموزش حضوری دانش‌آموزان دهستان راهگان شهرستان خفر کردند. 

مدیریت عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی فارس این امر را در راستای عدالت آموزشی عنوان کرد که توسط دانشجو معلمان بسیجی استان فارس انجام شده است. به گفته محمودی این اقدام منجر به آموزش حضوری به بیش از 100 دانش‌آموز توسط دانشجو معلمان بسیجی شده است.

وی افزود: با توجه به  مشکلات کلاس‌های آنلاین این دانشجو معلمان به صورت حضوری در مناطق محروم و کم برخوردار در این ایام حضور یافتند و علاوه خدمات فرهنگی، عمرانی مشغول به آموزش تحصیلی به دانش‌آموزش این مناطق تا پایان تعطیلات شدند.

محمدعلی کشتکانی، مسئول گروه جهادی شهید مسعود طاهری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس نیز توضیحات بیشتری در این باره بیان کرد. به گفته وی به دنبال احساس نیاز و خلأهایی که در زمینه تربیتی، آموزشی و فرهنگی  به دلیل ویروس کرونا در جامعه به ویژه در مناطق محروم به وجود آمده، این گروه جهادی اقدام به برگزاری اردوی جهادی در ایام تعطیلات نوروز 1400 کرد.

براساس گفته‌های کشتکانی از ابتدای سال 30 دانشجو معلم جهادگر خواهر و برادر در عرصه آموزشی، تربیتی، علمی، فرهنگی و همچنین عمرانی در دو روستای فتح آباد و امیر سالاری (طغر)  از توابع شهرستان خفر در حال خدمت‌رسانی هستند.

به گفته وی همچنین علاوه بر کلاس‌های حضوری فعالیت مجازی نیز توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود که در مجموع 323 نفر از دانشجو معلمان بسیجی استان فارس اعم از خواهر و برادر در قالب کلاس‌های حضوری و مجازی  حتی در ایام تعطیلات نوروزی مشغول آموزش به دانش‌آموزان مناطق محروم در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه هستند.

بر این اساس گروه جهادی دانشجو معلمان بسیجی فارس فعالیت خود را  از سال 94 آغاز کرده و تا کنون 10 عملیات جهادی در شهرستان‌های نورآباد، قیرو کارزین، داراب، حاشیه شهر شیراز در استان فارس و همچنین در استان‌های کرمانشاه، خوزستان،کهگیلویه و کرمان به دنبال زلزله و سیل برگزار کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.