رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد؛

امضای تفاهم نامه بین بسیج و کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای نیازمندان در خراسان رضوی

سردار زهرایی گفت: بسیج و کمیته امداد با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای نیازمندان، از سال آینده در ده عنوان شغلی همکاری های مشترک خود را در استان خراسان رضوی آغاز خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی کشور، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با اشاره به امضای تفاهم نامه اشتغالزایی بین سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) و کمیته امداد امام خمینی در خراسان با عنوان جهادگران کارآفرین اظهار کرد: مدل موفقی از همکاری و هم افزایی مشترک بین سپاه با محوریت سازمان بسیج مستضعفین و نهاد انقلابی کمیته امداد در سال 99 و در 7 استان به صورت آزمایشی و در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای محرومین و نیازمندان رقم خورد.

وی عنوان کرد: بسیج به عنوان بزرگترین شبکه نیروی انسانی موجود و دارنده توان بسیج کنندگی مردم با شبکه مویرگی که در دل پایگاههای مقاومت و کانون های قشری دارد، توانسته به کمک نهاد انقلابی کمیته امداد آمده و در راستای ایجاد اشتغال، همکاری های مشترک انجام دهد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: توسعه شرکت های دانش بنیان، ارتباط بین جهاد گران با کارآفرینان کمیته امداد و تبدیل آنها به جهادگران کارافرین، ایجاد مراکز نیکوکاری و سایر موضوعاتی که در طرح راهبری شغلی کمیته امداد وجود دارد از جمله این همکاری های مشترک بین سپاه و کمیته امداد است.

سردار زهرایی تبیین کرد: نتایج این تفاهم نامه بعد از اینکه در 7 استان کشور مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه با موفقیت همراه بود، به 32 استان کشور گسترش پیدا کرده و امروز شاهد بسته شدن این تفاهم نامه در مشهد مقدس برای سال 1400 هستیم.

وی تاکید کرد: انشالله با امضای این تفاهم نامه تعداد زیادی اشتغال پایدار برای محرومین ایجاد می شود؛ علاوه بر این نزدیک به 250 جهادگر با عنوان جهادگر کارآفرین، هم آموزش دیده و توانمند می شوند و هم همکار افتخاری کمیته امداد خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: البته این همکاری های مشترک بین سپاه و کمیته امداد از قبل ساری و جاری بوده و در پروژه هایی مانند دام، قنوات، صنایع دستی و کسب و کارهای خرد خانگی با موفقیت همراه بوده است. تفاهم نامه با دیدگاه هدفمند کردن طرح راهبری شغلی ده عنوان شغل کمیته امداد بسته شده و امیدواریم بتوانیم در پایان سال بعد خروجی و نتایج کار را دو چندان از وضعیت موجود ببینیم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.