در نشست و هم اندیشی در حوزه اشتغال عبدالملکی عنوان کرد؛

وجود انقلاب اقتصادی، زمینه ساز حل مشکلات اصلی در حوزه اقتصاد در جامعه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، نشست آموزشی و هم اندیشی با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی، دکتر عبدالملکی معاون اشتغال کمیته امداد کشور، جانشین فرمانده سپاه استان، رئیس کمیته امداد استان، گروه‌های جهادی حوزه اشتغال و کارآفرینان بسیج سازندگی و کمیته امداد استان زنجان صبح امروز در محل حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، نشست آموزشی و هم اندیشی با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی، دکتر عبدالملکی معاون اشتغال کمیته امداد کشور، جانشین فرمانده سپاه استان، رئیس کمیته امداد استان، گروه‌های جهادی حوزه اشتغال و کارآفرینان بسیج سازندگی و کمیته امداد استان زنجان صبح امروز در محل حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزار شد.

حجت‌الله عبدالملکی؛ معاون اشتغال کمیته امداد در این نشست اظهار داشت: در یک مقطعی از اقتصاد در کشور قرار داریم که اگر نهاد‌هایی همچون سپاه و بسیج کاری نکنند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد و مشکلات اقتصادی بر شانه مردم سنگینی می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس یک نظرسنجی ۵۰ درصد مردم دخلشان با خرجشان نمی‌خواند و ۳۰ درصد مردم دخل و خرجشان مساوی و ۲۰ درصد از مردم نیز پس انداز محدودی دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر کار‌های سپاه و بسیج و کمیته امداد نباشد، مشکلات به قوت خود باقی می‌ماند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه نباید خودمان را درگیر حواشی کنیم، گفت:تا قبل از انقلاب اسلامی، ۲۰۰ سال ایران چراگاه بیگانگان بوده و در آخرین مرحله، آمریکایی‌ها بر کشور ما مسلط شدند.

وی افزود:آن‌ها ربع قرن فرصت داشتند نظام اقتصادی ایران را به نفع خودشان بنا کنند و با مولفه‌های عدم تولید در کشور وخام فروشی موفق شدند، اما ما هنوز انقلاب اقتصادی نکرده‌ایم!

عبدالملکی بیان داشت: ایران مهمترین مستعمره آمریکا می‌شود و در ۲۵ سال آمریکایی‌های تازه به دوران رسیده سه ماموریت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را به شاه واگذار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در بعد سیاسی محمدرضا شاه ژاندارم منطقه می‌شود تا نظامات سیاسی را به بردگی آمریکا درآورد، افزود: اسلام زدایی از کل منطقه ماموریت دیگر آمریکا برای محمدرضا شاه بود تا تمدن اسلامی شکل نگیرد که صدا و سیمای ایران مهمترین ماموریت را برعهده می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بعد اقتصادی گله‌ای از گاو‌های شیرده را محمدرضا شاه در منطقه برای آمریکا تدارک می‌بیند که ایران باطری تغذیه اقتصادی آمریکا می‌شود.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: مستشاران اقتصادی تئوری را به ایران ارائه و نظام اقتصادی ایران را ۲۵ سال در اختیار آمریکا قرار دادند که عدم تولید و خام فروشی از سیاست‌های اقتصادی آمریکا در ایران بود.

عبدالملکی افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد اقتصاد آمریکا به صورت مستقیم و ۵۰ درصد به صورت غیر مستقیم به نفت بستگی دارد، در حالی که ۴۰ درصد نفت و گاز جهان در منطقه خاورمیانه قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دست آمریکا از منابع ایران کوتاه شد، افزود: مصیبت‌های اقتصادی موجب شده تا همچنان درگیر مشکلات باشیم چرا که هنوز اقتصاد آمریکایی را دنبال می‌کنیم.


تفکر انقلابی قدرتمند و پیش برنده است، افزود:اگر با نگاه بسیجی و جهادی که از نگاه امیرالمومنین،حضرت علی (ع) نشات گرفته است، عمل کنیم همواره موفق و پیروز خواهیم بود.

نقشه راه 10ساله بسیج سازندگی تهیه وابلاغ شده است:

در ادامه این نشست سردار محمد زهرایی اظهارداشت: ریل و نقشه راه ۱۰ ساله بسیج سازندگی تهیه و ابلاغ شده است. وی ادامه داد: سلیقه کاری از مشکلات بسیج سازندگی بود که با ترسیم نقشه راه اقدامات از پروژه محوری و مقطعی به دنباله دار و طرحی رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از نظر کمی برنامه‌های جهادی ۹۵۰ برابر شده است که تلاش می‌شود در کیفی سازی هم به این اندازه برسیم. رئیس سازمان بسیج سازندگی یادآورشد: تلاش می‌شود میزان مشارکت جهادگران، مردم و خیرین از ۳۲ درصد به ۶۰ درصد برسد تا اقدامات غنی‌تر شود.

سردار زهرایی بیان داشت: نظام اسلامی مولفه قوی شدن دارد که جریان جهادی این مولفه را دارد و می‌تواند این ریل را به پیش ببرد. وی با بیان اینکه جریان جهادی کشور مکتب ساز است، افزود: ۴۲ هزار گروه جهادی با ۷۰۰ هزار نفر در کشور در حال حاضر فعالیت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی تسهیلگر بوده و نیروی متخصص بسیج کمک کار دستگاه‌های اجرایی است که در این راستا با ۱۷ وزارتخانه و نهاد تفاهم‌نامه منعقد شده است. رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج سازندگی در حال حاضر در کشور فعالیت می‌کنند که تا کنون اثرات مثبتی داشته است.

سردار زهرایی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در صندوق‌های قرض‌الحسنه عضو هستند، افزود: ۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی این صندوق‌ها است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.