امام جمعه بندرعباس گفت:

توسعه پایدار کشور از مناطق و استان‌های ساحلی کشور

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه هرمزگان قطب اقتصادی و دروازه صادرات و واردات کشور محسوب می‌شود گفت: متاسفانه در سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی، سیاست مرکز محوری و گریز از سواحل مانع استفاده از ظرفیت‌های استان‌های ساحلی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد لزوم توجه و توسعه سواحل مکران افزود: استان هرمزگان با داشتن هزار و ۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و اتصال به آب‌های آزاد ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه دریا محور دارد.
خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه هرمزگان قطب اقتصادی و دروازه صادرات و واردات کشور محسوب می‌شود گفت: متاسفانه در سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی، سیاست مرکز محوری و گریز از سواحل مانع استفاده از ظرفیت‌های استان‌های ساحلی شده است.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ و تجارت در مناطق نزدیک به سواحل شکل می‌گیرد افزود: البته در چند سال گذشته با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای توسعه سواحل مکران شاهد اجرای طرح‌های مطالعاتی و آغاز ساخت پالایشگاه و بنادر در این منطقه هستیم.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به ۶ بهمن و روز گمرک گفت: توسعه گمرکات و بنادر موجب توسعه متوازن در کشور می‌شود. حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به سفر خود به دهستان سیاهو افزود: این دهستان با داشتن ظرفیت‌های کشاورزی، باغداری و نیروی انسانی خلاق با مشکل جاده‌های نامناسب روبروست.
خطیب جمعه بندرعباس افزود: اکنون ۴۰ درصد از راه‌های روستایی هرمزگان خاکی است.
وی گفت: حل مشکل راه‌های روستایی استان، نیازمند تصمیم‌های فرا استانی است.
امام جمعه بندرعباس از استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست برای بهسازی و ساخت راه‌های روستایی هرمزگان در جذب منابع ملی تلاش بیشتری از خود نشان دهند.
حجت اسلام و المسلمین عبادی زاده همچنین با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، دین شناسی، لطافت و مدارا، صبر و دوری از تعصب را از ویژگی‌های انسان‌های دانست که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.
وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به ۸ بهمن و سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، ایشان را بانوی گمنام اسلام لقب داد و گفت: وظیفه اندیشمندان و روحانیون کشور شناساندن حقیقت وجود این بانونی گرانقدر اسلام به مردم است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.