افتتاح پروژه های محرومیت زدایی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رییس بسیج سازندگی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، صبح امروز رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به منظور افتتاح پروژه های محرومیت زدایی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد. سردار محمد زهرایی در این سفر با حضور در کهگیلویه و بویراحمد اقدام به افتتاح و کلنگ زنی طرح های محرومیت زدایی خواهد کرد. در ابتدا سردار محمد زهرایی با حضور در یادمان شهید گمنام سپاه فتح به مقام این شهید ادای احترام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، صبح امروز رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با حضور در کهگیلویه و بویراحمد اقدام به افتتاح و کلنگ زنی طرح های محرومیت زدایی نمود. در ابتدا سردار محمد زهرایی با حضور در یادمان شهید گمنام سپاه فتح به مقام این شهید ادای احترام کرد.

بسسسب

نشست ویدئو کنفرانس با حضور سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و سردار خرم دل و همچین رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با  فرماندهان شهرستانی برگزار شد.

در ابتدای مراسم سردار خرم دل  گفت: استان دارای بافت عشایری با فعالیت دامداری و باغداری است، در سالیان اخیر کم آبی سبب مهاجرت ها و تمرکز در مرکز استان شده است.

فرمانده سپاه فتح در ادامه  با بیان اینکه  ۸ شهرستان با یک شهرستان جدید بنام مارگون در استان وجود دارد، بیان کرد: نظام اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد خدمات مضاعفی در استان داشته است، قبل از انقلاب موضوعی بنام جاده آسفالت و برق و گاز وجود نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی این امکانات به تمام نقاط استان اختصاص یافته است.


وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای روستاهای با خانوارهای کم تعداد است، و به دلیل بافت های عشایری با وجود خدمات رسانی در زیر ساخت ها به دلیل بافت جغرافیایی هزینه های زیادی شده است ، گفت: در شرایط حاضر قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج  سازندگی حماسه آفریده است، مسئولان و مدیران استانی اذعان به اثر گذاری خوب بسیج سازندگی داشته اند.

ثثقثقث


فرمانده سپاه فتح به خدمات بسیج سازندگی در مناطق محروم اشاره داشت و گفت : سال گذشته ۳ هزار مورد گاز کشی، ۳ هزار مورد آب رسانی توسط بسیج سازندگی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در استان هم افزایی جهت خدمت رسانی با همکاری سازمان ها و ادارات و ارگان ها اشاره کرد و عنوان کرد: در هفته بسیج ۷۵۰ بسته جهیزیه،۴۵۰ بسته جهیزیه در دهه فجر، عملیات محرومیت زدایی در مناطق دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه  صورت گرفته است.

سردار محمد زهرایی در این نشست گفت: ادبیات مشترک ستاد کشوری و استانی باید رخ‌دهد و اینکه بسیج سازندگی کدام اهداف را دارد باید پرداخته شود.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی  در امتداد نهضت عاشورا است، گفت:  انقلاب اسلامی تفاوت ماهوی با دیگر انقلاب ها دارد انقلاب اسلامی مردم پایه است، پارادایم امام خمینی (ره)  خدمت گذاری به مستضعفین به عنوان ولی نعمتان انقلاب است.

وی با بیان اینکه بسیج شجره طیبه است و وقتی یک جریان معنوی راه اندازی از طریق یک  فرد معنوی باشد، نفس آن فرد با آن  جریان است، گفت: باید با کارآمدی به وظیفه خود مشروعیت ببخشیم.

سردار زهرایی با بیان اینکه باتوجه به سلسله مراتب ها بسیج استراتژیست و عمل کننده است، گفت: رهبر انقلاب به تبدیل  تهدید به فرصت اشاره کرده است در این راستان باید فرصت ها را شناخت و تهدید ها را تبدیل به فرصت کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در اوایل انقلاب پایه گذاری شد و سبب خدمت رسانی به جامعه شد و گفت : مجلس ۲ هزار میلیارد تومان برای بسیج سازندگی تصویب کرد اما با پیگری ها از طریق  دولت اعتباری اختصاص نیافت در این شرایط باید با حداقل امکانات تلاش کنیم.

وی به ریل گذاری صحیح برای رسیدن به مقصد اشاره داشت و گفت: امروز قله بسیج سازندگی نقشه ۱۰ ساله بسیج سازندگی است که به زودی تدوین می شود.

یبیث

سردار زهرایی با بیان اینکه فرماندهان شهرستانی می توانند اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد برای محرومیت زدایی داشته باشند، عنوان کرد: باید مرجع مشخص برای کارهای جهادی وجود داشته باشد.

وی در ادامه از طرح شهدای جهادی در مجلس و دولت خبر داد و افزود: از سال گذشته در محرومیت زدایی، طرح جامع محرومیت زدایی  را در روستا و شهر اجرایی شد، طرح یگان پهنه  بندی از دیگر طرح ها است.

وی  پروژه های آب روستایی، زیرساخت های اشتغال، جاده بین مزارع، پیگری امور فرهنگی و آموزشی را از اولویت های بسیج سازندگی در روستاها است، گفت:  بسیج سازندگی در نقشه بسیج و نقشه خود وظیفه مشخص دارد.

سردار زهرایی به انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه مسکن، خدمت گذاری و بسته های مومنانه، اشتغال در ۹ استان اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه ها برای ظرفیت سازی است زیرا بسیج سازندگی در قالب تسهیل گری فعالیت دارد.

سثز

در ادامه برنامه رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح با بیان اینکه ۱۰۲۱ گروه بسیج جهادی در سامانه گروه جهادی ثبت نام شده و ۶۰۵ مورد تایید شده است گفت:  بالغ بر  ۳۰ هزار نفر روز اردوی جهادی داشتیم. 

سرهنگ صالحی به ۷۴۱ اردوی جهادی با حضور ۲۴۵۴ خواهر و ۶۱۶۵ نفر برادر اشاره داشت و عنوان کرد: در حوزه تسهیلات بسیج سازندگی در عرصه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۳۷۰۰ نفر صورت گرفت.

سرهنگ صالحی به پروژه های بسیج سازندگی از سال ۹۷ تا امروز در عرصه عمرانی، محرومیت زدایی و طرح کرامت اشاره داشت و  گفت: تعداد ۳ هزار ۷۹ پروژه پیگری شد، این پروژه ها در بخش احداث مصلی نماز جمعه ۹ پروژه، منازل مددجویان کمیته امداد ۶۵۰ مورد، گاز رسانی به منازل محرومین ۱۵۰۰ پروژه، احداث سرویس های بهداشتی و حمام محرومین ۸۰۰ پروژه ، آب رسانی شرب به روستاهای محروم ۳۸ پروژه، احداث کانال آب  کشاورزی ۱۵ پروژه، خط انتقال آب کشاورزی پروژه، درمانگاه شهرستان  بهمئی ۱ پروژه، احداث و تکمیل مساجد ۳۰ پروژه، احداث کتابخانه عمومی ۴ پروژه، احداث خانه عالم ۴ پروژه، احداث خانه بهداشت و پایگاه امداد جاده ای ۴ پروژه و احداث و توسعه یادمان شهدا ۱۱ پروژه و تکمیل مدارس ۴ پروژه و تکمیل جامع القرآن ۲ پروژه است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.