مدیر گروه جهادی حضرت زهرا (س):

گروه‌های جهادی انتظار پول از مسئولان ندارند / تجهیزات امانی ارائه دهند

مدیر گروه جهادی حضرت زهرا(س) شهرستان فلاورجان با بیان اینکه گروه‌های جهادی از مسئولان پول نمی‌خواهند، گفت: صرفاً از مسئولان و مدیران ادارات توقع داریم که امکانات خود را به صورت امانی در اختیار گروه‌های جهادی قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، به نقل از ایکنا، گروه‌‌های جهادی یکی از پایه‌های خدمت‌رسانی به نقاط محروم کشور و نیازمندان و مستضعفان هستند و بدون داشتن هیچ‌ چشم‌داشتی به عرصه خدمت‌رسانی و رفع محرومیت پرداخته و خدمات شایانی را به نیازمندان ارائه کرده‌اند. با شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت اغلب این گروه‌ها به سمت خدمات بهداشتی و کمک به کادر درمان بیمارستان‌های مختلف درگیر با بیماران کرونایی معطوف شده است.

بسیاری از این گروه‌ها علی‌رغم پیگیری خدمات جهادی گذشته خود، طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، قدم در عرصه کمک مؤمنانه و مواسات نهاده و طی نزدیک به یک سال گذشته خدمات فراوانی را به محرومان و خانواده‌های بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند. اجرای برنامه‌های مختلفی همچون توزیع بسته‌های معیشتی، ضد عفونی اماکن عمومی و ... از جمله اقدامات مهم گروه‌های جهادی در این ایام است.

جمال جلالی، مدیر گروه جهادی حضرت زهرا(س) روستای جلال‌آباد ‌شهرستان فلاورجان استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی اظهار کرد: این گروه جهادی پس از سخنرانی مقام معظم رهبری در هنگام وقوع سیل در شهرستان آق‌قلا افتتاح شد و اولین مأموریت آن نیز کمک‌رسانی به سیل‌زدگان این منطقه بود.

گروه‌های جهادی انتظار پول از مسئولان ندارند / تجهیزات امانی ارائه دهند + فیلم

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های این گروه جهادی طی سال‌های اخیر ادامه داد: کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در آق‌قلا، امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از سیل پلدختر معمولان، مرمت خانه مادر شهید و آب‌رسانی در منطقه چهل چشمه کیاسر مازندران، کمک به ساخت پل شهید جواد محمدی در روستای وزوه منطقه محروم پشتکوه فریدونشهر و ساخت و مرمت چند خانه محروم در سطح روستاهای مختلف، از جمله فعالیت‌های گروه جهادی حضرت زهرا(س) بوده است.

جلالی بیان کرد: کمک به ساخت منزل محروم در حاجی‌آباد نجف‌آباد، همکاری با بنیاد برکت و ایجاد اشتغال در سطح روستای جلال‌آباد در زمینه تولیدات گلخانه‌ای و دامداری، راه‌اندازی کارگاه‌های چینی‌سازی در روستا و رفع بیکاری تمامی جوانان روستا، جمع‌آوری و توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی به آسیب‌دیدگان و مستضعفان طی چند نوبت، اجرای طرح غربالگری روستا در ایام کرونا، ساخت و توزیع ماسک بین مردم و ضد عفونی معابر و وسایل عمومی در شهرهای اطراف نیز از دیگر برنامه‌های گروه جهادی ما در ایام مختلف است.

ارسال نشود///انتظار پول از مسئولان نداریم / مدیران تجهیزات خود را امانی به گروه‌های جهادی دهند + فیلم

مدیر گروه جهادی حضرت زهرا(س) تصریح کرد: همچنین کمک به ساخت منزل در منطقه ونک سمیرم، احداث منزل محروم در پشتکوه فریدونشهر، پخت نان به کمک بانوان و نوجوانان روستا برای سیل‌زدگان خوزستان، کمک به سیل‌زدگان رامشه شهرضا، توزیع میوه، گوشت و حبوبات بین مستضعفان روستا در شب یلدا و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مناسبات مختلف در سطح روستا نیز برنامه‌های مهمی است که تاکنون اجرا کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: اعضای گروه جهادی حضرت زهرا(س) متشکل از دو رده سنی بزرگسالان و نوجوانان است که آقایان و بانوان در گروه مشغول خدمت‌رسانی به مناطق محروم و آسیب‌دیده هستند. اعضای گروه در مواقع ضروری و حساس با تخصص‌های مختلف خود وارد میدان شده و نیازمندان را یاری می‌کنند.

جلالی با بیان اینکه محور اصلی برنامه‌های گروه جهادی ما در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، حوادث غیر مترقبه و اقدامات فرهنگی قرار دارد، اظهار کرد: متأسفانه فقدان امکانات و تجهیزات مناسب برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به محرومان و مستضعفان، یکی از مهمترین و شاید بزرگترین مانع پیش روی گروه ما و دیگر گروه‌های جهادی است، چراکه اگر ما بتوانیم امکانات مورد نیاز خود را به خوبی تأمین کنیم، برنامه‌های بسیار بیشتر و تأثیرگذارتری را در زمینه محرومیت‌زدایی اجرا خواهیم کرد.

مدیر گروه جهادی حضرت زهرا(س) تصریح کرد: متأسفانه ادارات دولتی هیچ‌گونه کمکی به گروه‌های جهادی نمی‌کنند و فقط حوزه بسیج و ناحیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تاکنون و در حد توان خود از این گروه‌ها حمایت کرده و کمک‌هایی را نیز در اختیار آن‌ها قرار داده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: مسئولان نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی باید نسبت به اقدامات گروه‌های جهادی خوش‌بین بوده و ضمن شناسایی این گروه‌ها، نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها برای رفع مشکلات محرومان و نیازمندان اقدام کنند. چنانچه مسئولان به خوبی در جریان فعالیت‌های تأثیرگذار گروه‌های جهادی قرار گیرند، حتما با نگرش بهتری با آن‌ها برخورد می‌کنند.

جلالی بیان کرد: ما از مسئولان پول نمی‌خواهیم، بلکه تنها خواهشی که از ایشان داریم این است که مانع فعالیت‌های گروه‌های جهادی نشوند و اگر احیاناً امکانات و تجهیزاتی نیز در حوزه‌های مختلف راهسازی و ... در اختیار دارند، این امکانات را به صورت امانی در اختیار گروه‌های جهادی قرار دهند تا این گروه‌ها بتوانند از آن برای خدمت‌رسانی بهتر به محرومان استفاده کنند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.