مدیر گروه جهادی شهید مطهری خواستار شد؛

ظرفیت‌های بالقوه برای آبادانی

مدیر گروه جهادی شهید مطهری ضمن تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ جهادگران از سوی مسئولان نهادهای مختلف، از مدیران سازمان‌ها درخواست کرد که برای خدمت‌رسانی بهتر گروه‌های جهادی، به تأمین امکانات کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، به نقل از ایکنا، شاید گروه‌های جهادی کشور تنها جمعیتی هستند که بدون هیچ‌ منتی خدمات شایانی را طی سالیان گذشته در مناطق مختلف انجام داده‌اند. این گروه‌ها که وظیفه اصلی‌شان حول محور کمک به خانواده‌های نیازمند است، در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله نیز وارد میدان می‌شوند و به خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان و محرومان می‌پردازند.

طی یک سال اخیر و با شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌ گروه‌های جهادی تغییرات فراوانی داشته است. این گروه‌ها ضمن لبیک‌گویی به رهبر معظم انقلاب در مورد کمک مؤمنانه و مواسات، خدمات خود را به حوزه بیمارستان‌ها و کادر درمان نیز تسری و اقدامات شایسته‌ای را انجام داده‌اند.

گروه جهادی شهید مطهری شهرستان برخوار استان اصفهان یکی از گروه‌های فعال در حوزه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی است که تاکنون خدمات فراوانی را به مناطق محروم استان اصفهان ارائه داده است. البته خدمات این گروه جهادی به استان اصفهان محدود نیست و جهادگران آن برنامه‌های مختلفی را در استان‌های دیگر همچون کرمان و چهارمحال و بختیاری اجرا کرده‌اند.

محمدرضا نریمانی، مدیر گروه جهادی شهید مطهری برخوار اصفهان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، درباره چگونگی شکل‌گیری این گروه جهادی و فعالیت‌های آن اظهار کرد: گروه جهادی شهید مطهری امامزاده نرمی از توابع بخش دولت‌آباد شهرستان برخوار استان اصفهان است که زیر نظر سپاه ناحیه برخوار فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به تأسیس و آغاز به ‌کار این گروه جهادی از سال ۱۳۸۹، بیان کرد: گروه جهادی شهید مطهری فعالیت‌ خود را با ۱۰ عضو ثابت آغاز کرد که پس از گذشت ۱۰ سال، بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با گروه همکاری می‌کنند و عضو آن هستند.

 

امکانات از مسئولان؛ خدمت‌رسانی از گروه‌های جهادی / ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهادگران

 

نریمانی با ذکر اینکه فعالیت‌های گسترده این گروه جهادی باعث شد که به عنوان یکی از گروه‌های فعال استان شناخته و در میان سایر گروه‌های جهادی استان ثبت شود، گفت: میانگین سنی اعضای گروه ۱۴ تا ۷۵ سال است و افرادی اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، روحانیون، کارگران، معماران و مشاغل آزاد در آن فعالیت می‌کنند. اعضای گروه طی سال‌های گذشته به مناطق محروم و آسیب‌دیده از سیل و زلزله اعزام شده‌اند و برای احداث و تعمیر خانه‌های محرومان فعالیت کرده‌اند. البته برنامه‌های مختلف فرهنگی همچون آموزش قرآن، احکام و عقاید نیز در دستور کار گروه قرار داشته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این گروه پس از شیوع کرونا، بیان کرد: خداوند متعال این توفیق را نصیب ما کرد که ضمن لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در مورد کمک مؤمنانه و مواسات، به این حوزه وارد شویم و بتوانیم به منظور خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان کرونایی اقدام کنیم. همچنین، برنامه‌های مختلفی را نیز در حوزه ضد عفونی معابر و اماکن عمومی اجرا کردیم که همچنان ادامه دارد.

مسئولان با تأمین امکانات جهادگران را همراهی کنند / ظرفیت‌های بالقوه برای آبادانی

نریمانی افزود: اعضای گروه تابستان سال جاری به مدت ۱۵ روز در مناطق محروم پشت‌کوه فریدون‌شهر حضور یافتند و به احداث یک باب مدرسه مشغول شدند. هم‌اکنون نیز در روستاهای محروم و سیل‌زده شهرستان ریگان، از توابع استان کرمان، مشغول خدمات‌رسانی به محرومان برای احداث و تعمیر خانه‌های آنان هستیم، زیرا در سال گذشته خانه‌های خود را هنگام وقوع سیل از دست دادند. احداث چند باب خانه عالم، ساخت و تعمیر و رنگ‌آمیزی مدارس، ساخت و مرمت چند باب خانه و ساخت سرویس بهداشتی مناسب برای محرومان و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از جمله فعالیت‌های گروه طی این سال‌ها بوده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی در کنار فعالیت‌های عمرانی، تصریح کرد: با توجه به حضور چند روحانی در گروه، اقدام به برگزاری کلاس‌های مختلف قرآن، احکام و ... در مناطق محروم می‌کنیم که با استقبال فراوان مردم همراه شده است. یکی از موانع فعالیت گروه، نبود مصالح ساختمانی برای کارهای عمرانی است، زیرا مصالح احداث یا تعمیر یک پروژه به سختی فراهم می‌شود. این امر باعث می‌شود که گاه چند ماه برای اجرای یک برنامه خدماتی در مناطق محروم معطل شویم. البته قرارگاه‌های سازندگی سپاه و خیرین کمک‌های بسیار خوبی کرده‌اند، اما باید در این باره فکری شود تا بتوانیم مصالح و امکانات لازم را برای خدمت‌رسانی به راحتی تأمین کنیم.

 

امکانات از مسئولان؛ خدمت‌رسانی از گروه‌های جهادی / ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهادگران

 

مدیر گروه جهادی شهید مطهری برخوار اصفهان با اشاره به نگاه مسئولان نهادهای مختلف به گروه‌های جهادی، گفت: همان‌طور که اشاره شد پایگاه‌های جهادی و قرارگاه‌های سازندگی سپاه پاسداران در حد توان خود به گروه‌های جهادی کمک می‌کنند. گاهی نیز کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک می‌کند، اما این کمک‌ها کافی نیست و مسئولان نهادهای مختلف باید علاوه بر کمک‌رسانی به گروه‌های جهادی، از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کنند. اگر مسئولان بتوانند با اختصاص بودجه و تأمین مصالح ساختمانی، امکان خدمت‌رسانی این گروه‌ها فراهم کنند، محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف کشور با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. مهمترين فعالیت این گروه علاوه بر ساخت خانه عالم برای حضور روحانی در مناطق محروم و احداث و تعمیر خانه‌های محرومان و بی‌سرپرستان که از حداقل امکانات رفاهی محروم هستند، تهذیب نفس جوانان، فراگیری کار گروهی و تربیت نیروهای جهادی است.

نریمانی با بیان اینکه طی ۱۰ سال فعالیت‌های مختلفی را در مناطق محروم همچون منطقه برخوار، پشت کوه فریدون‌شهر، چادگان، تیران و کرون و چهارمحال و بختیاری انجام داده‌ایم، تصریح کرد: فعالیت‌ گروه‌های جهادی با توجه به رويکرد مردمی آنها و اعتقاد به خدمت‌رسانی به محرومان، که عنایت ویژه خداوند متعال را نیز به همراه داشته، هر سال با استقبال بیشتر مردم مواجه بوده و این امر باعث شده است که افراد بسیاری داوطلبانه کمک و به تأمین مالی فعالیت گروه‌ها اقدام کنند. طی این سال‌ها علاوه بر حضور در کنار محرومان، با صحنه‌های بسیاری از گریه و دعای پیرمردان و پیرزنان برای کمترین خدمت‌رسانی تا چهره معصوم و شادی کودکان برای گرفتن هدیه کوچکی مواجه شدیم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.