در گفت و گو با برنامه رادیویی" گفت و گوی اقتصادی"

ورود موفقیت آمیز بسیج سازندگی به پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی

مهندس مهدی غلامی؛مدیر فنی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی از اجرای موفقیت آمیز «طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه» به مدت پنج سال و با کمک سپاه، بسیج و وزارت کشور سخن گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی؛مهندس مهدی غلامی، مدیر فنی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی کشور در مصاحبه با برنامه «گفتگوی اقتصادی» در مورد 700 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور گفت: بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت های مردمی و نیروهای بسیجی وارد پروژه های مختلف می شود.
وی متذکر شد: البته اولویت بسیج سازندگی با پروژه های کوچک و بازده است و معمولاً وارد پروژه های بزرگ نمی شود. اولویت اصلی سازمان، ورود به پروژه های مناطق محروم و روستایی عام المنفعه با رویکرد جهش تولید، اشتغالزایی و کمک به معیشت مردم این مناطق است.

مدیر فنی و محرومیت زدایی سازمان بسیج از امضای 18 تفاهم نامه این سازمان با دستگاه های اجرایی در سال جاری سخن گفت و افزود: هر جا که دولت و استانداری ها و فرمانداری ها از نیروهای بسیج سازندگی تقاضای تکمیل پروژه ای داشتند ما ورود کرده ایم.

غلامی با اشاره به اجرای «طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه» به مدت پنج سال و با کمک سپاه، بسیج و وزارت کشور اظهار کرد: این یک طرح نوپایی است که در سال اول اجرا، خیلی موفقیت آمیز بوده است.

در ادامه، دکتر محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحث پروژه های نیمه تمام عمرانی کشور جزو اولویت های این کمیسیون قرار دارد.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام در کشور نیازمند بیش از 700 هزار میلیارد تومان اعتبار است افزود: این در حالیست که سالانه بین 40 تا 50 هزار میلیارد تومان به پروژه های عمرانی تخصیص داده می شود.

صوت مصاحبه:

Audio file

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.