امضای تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی با کمیته امداد امام خمینی(ره)/ اختصاص ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای خراسان‌جنوبی

طی مراسمی تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی با کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه توسعه اشتغال و توانمندسازی گروه های جهادی با ۳۲ میلیارد تومان اعتبار و ایجاد ۱۵۰۰ شغل در خراسان جنوبی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی: بعد از ظهر امروز تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه توسعه اشتغال و توانمندسازی گروه‌های جهادی با حضور سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور، حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال کمیته امداد، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی، رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی استان امضا شد.

کمک۵

حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در این مراسم، اظهار کرد: هدف کشورهای غربی وابسته کردن نسل های بعدی ایران به خودشان در زمینه اقتصادی است و باید از اکنون به فکر ایجاد شغل برای نسل های بعد باشیم.

سهم نیم درصدی کمیته امداد از تسهیلات بانکی

وی با بیان این‌که در کشور ۱.۵ میلیون نفر مستعد اشتغال و محروم داریم، افزود: سال گذشته کمیته امداد ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از شبکه بانکی دریافت کرده که نسبت به ۹۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات شبکه بانکی این مبلغ نیم درصد می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: در سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل ایجاد شده اما همچنان نیروی بیکار و نیازمند به شغل در کشور وجود دارد.

عبدالملکی عنوان کرد: در بحث ایجاد شغل برای محرومان تمام دستگاه‌ها باید پای کار بیایند. وی از همکاری مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره) برای ایجاد شغل به صورت پایلوت در ۶ استان خبر داد و گفت: محورهای در نظر گرفته شده در این همکاری مشترک آموزش کسب و کار، کاریابی، تشکیل و راه‌اندازی کانون کار آفرینی، شناسایی، هدایت و نظارت طرح‌های راهبردی، بازار فروش، توسعه همکاری با جهادگران کارآفرین و ... است.

کمک۷

خراسان جنوبی مصداق بارز خام فروشی

سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در این مراسم، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی دارای مردمانی ولایت پذیر و ولایت مدار است. وی افزود: وجود محصولات راهبردی خراسان جنوبی از جمله زرشک، زعفران و عناب از دیگر ویژگی های این استان است که متاسفانه خام فروشی می‌شود‌.

رئیس بسیج سازندگی کشور با بیان این‌که وارد جنگ تمدن اقتصادی شده ایم، تصریح کرد: خراسان جنوبی مصداق بارز خام فروشی است. زهرایی عنوان کرد: تنها ۱۶ درصد زرشک خراسان جنوبی آن هم به صورت خام صادر می‌شود.

وی گفت: علی‌رغم این‌که تولید ۹۷ درصد زعفران دنیا مربوط به جنوب خراسان به طور خاص قاین و روستای گُل فریز است اما متاسفانه برند زعفران ما به نام اسپانیا و توسط این کشور قیمت گذاری می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: بسیج سازندگی ماموریت خدمت رسانی برای محرومان را دارد و با توجه به این‌که ما در بسیج نیروی انسانی، مکان و ... را داریم و کمیته امداد تسهیلات دارد می‌توانیم در کنار هم مدل رفتاری اقتصادی موفقی برای توسعه و پیشرفت داشته باشیم.

رضا سلم آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم از همکاری خوب سپاه و بسیج با کمیته امداد در رزمایش کمک مومنانه تشکر کرد و گفت: همچنین در بحث مسکن محرومان و معیشت نیز همکاری‌های خوبی بین ما وجود دارد.

اختصاص 32 میلیارد تومان اعتبار و ایجاد 1500 شغل برای خراسان‌جنوبی، وی از در نظر گرفتن ۳۲ میلیارد تومان اعتبار طی این تفاهم نامه برای خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در راستای تفاهم‌نامه ۱۵۰۰ فرصت شغلی و کاریابی در استان فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان کرد: هر جا کارها به بسیج و کمیته امداد واگذار شده به سرعت و با دقت انجام شده است. سلم آبادی خاطرنشان کرد: کمیته امداد و بسیج سازندگی از گذشته نیز تفاهم نامه هایی با هم داشتند که زودتر از موعد مقرر ذکر شده در تفاهم نامه به اتمام رسیده است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.