شیخ حسین مومنی در هیئت شهدای جهادی؛

فعالیت گروه های جهادی در کمک مومنانه نقشه دشمن را خنثی کرد

کسی که در فرهنگ امام حسین (ع) قدم بر می دارد باید این مطلب در سیره او محرز و به ظهور و بروز برسد، یک، هرکی با ما اهل بیت باشد، پیروز است، دوم، آن کس که با ماست اهل بذل باشد، سوم، به فکر منافع دنیا نباشد و خود را برای لقاء خداوند آماده کند، چهارم، یاران خدا باید اهل کوچ باشد و از تعلقات دنیا هجرت کنند مثل هجرت از نفس، پنجم همراه با اهل بیت تا آخر مسیر بماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی: محفل سوگواری عزاداران جهادگران انقلابی در مورخ 27 شهریور روز پنج شنبه با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مداحی کربلایی محمد حسین پویان فر برگزار گردید.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در ابتدای مراسم به مشکلات لجام گسیخته مردم در اقتصاد و معیشت اشاره کردند: مشکلات بوجود آمده در  اقتصاد و معیشت در بین مردم طوری است که از زمان قدیم تا کنون همچنین بلایی بر سرشان نیامده است، مسئولین تدبیر کنید و بیاندیشید تا بتوانید یک باقی الصالحات خوبی از خودتان به جای بگذارید.

وی افزود ما با مردمیم و در کف جامعه می باشیم، چقدر پدرها می گویند که ما در قبال فرزندانمان خجالت می کشیم؛ اکنون چه کسی دارد کار می کند؟ کارهای جهادی که با مردم است، مواسات که با مردم است، پس برخی مسئولین کجا هستند؟

سید حسین مومنی

ایشان اشاره کرد: ملاک شکست و پیروزی در چیست؟ اگر توانستید به اهداف و بهبود وضعیت کشور دست پیدا کنید به پیروزی دست پیدا کرده اید وگرنه شکست خورده اید. وی در ادامه با اشاره به دلگرمی مسئولین گفتند از فردای آن روزی که برجام تصویب شود تحریم ها برداشته می شود، چند بار مسئول دیپلماسی ما این حرف را زدند. الآن ماشین دار شدن و خانه دار شدن برای جوان های ما افسانه شده است.

این روحانی مبارز گفت: مگر همه چیز به تحریم ها باز می‌گردد؟ مگر ما از اول انقلاب تا کنون در تحریم نبوده ایم؟ سخت ترین تحریم ها را داشتیم، زمان جنگ را مگر ندیده ایم، در چه زمانی زندگی مردم اینقدر در بحران بوده است، هیچ زمانی اینقدر وضعیت معیشتی مردم لجام گسیخته نبوده که مردم را به زحمت و رنج برساند. قوه قضاییه الحمدلله خوب وارد شده است ولی کار کند پیش می رود، باید سرعت کار بالا رود تا مردم اینقدر در مضیقه قرار نگیرند.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در ادامه برای انتقال فهم بهتر موضوع مذکور گفت: یزید و یزیدیان که می خواستند نام اهل بیت را حذف کنند تا به اهدافشان برسند، نرسیدند لذا کسانی که به دنبال دو مطلب بروند به هدف الهی خواهند رسید، یک، وفای به عهد بندگی خدا و دوم، روشن شدن مسیر برای رسیدن به بندگی، ازینروی ابا عبدالله (علیه السلام) به این هدف رسیدند.

ایشان در ادامه عنوان کرد: هر کس می‌خواهد از ضلالت بیرون بیاید به راه اهل بیت نگاه کند. رهبر عظیم‌الشأن انقلاب فرمودند، واقعه عاشورا یک واقعه صرف نیست، یک فرهنگ است، یک تفکر است، یک اندیشه است تا راه را برای ما هموار کند و امام خمینی (ره)، بنیانگذار این انقلاب مقدس نیز فرمودند، هرچه ما داریم از محرم و صفر است، این محرم و صفر است که نهضت را زنده نگه داشته است. ازینروی، دشمن هم این را فهمیده که با حربه ویروس کرونا بتواند به اعتقادات ما حمله کند که تا کنون الحمدالله تیرشان به سنگ خورده است چون حضور مردم و گروه های جهادی باعث شده تا در عرصه های مختلف کارشان به سنگ بخورد، اما هنوز دشمن پی در پی دارد کار می‌کند.

استاد حوزه علمیه در آخر مراسم افزود: کسی که در فرهنگ امام حسین (ع) قدم بر می دارد باید این مطلب در سیره او محرز و به ظهور و بروز برسد، یک، هرکی با ما اهل بیت باشد، پیروز است، دوم، آن کس که با ماست اهل بذل باشد، سوم، به فکر منافع دنیا نباشد و خود را برای لقاء خداوند آماده کند، چهارم، یاران خدا باید اهل کوچ باشد و از تعلقات دنیا هجرت کنند مثل هجرت از نفس، پنجم همراه با اهل بیت تا آخر مسیر بماند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.