۸۰۰ گروه جهادی از کنترل کرونا تا کمک مؤمنانه در خدمت مردم و نیازمندان

با شروع ویروس کرونا، جهادگران و بسیجیان مخلص و بی‌ادعا بی‌هیچ چشم‌داشتی و با رعایت موازین و اصول بهداشتی و عمل به توصیه‌ها و هشدارها، در کنار برپایی کارگاه‌های تولید ماسک و تجهیزات پزشکی، مبادرت به ضدعفونی و گندزدایی معابر، اماکن شهری و روستایی کردند. در مرحله بعد با جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه و توزیع آن در میان خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیدگان از کرونا به جهاد خود ادامه دادند.

بر همین اساس در چهار محال و‌بختیازی، تغییر کاربری ۳۴ کارگاه برای تولید ماسک، تهیه و توزیع ۱۶ هزار و ۹۰۰ بسته اقلام بهداشتی، ضدعفونی و گندزدایی ۶ هزار و ۵۵۰ نقطه شهری و روستایی، توزیع ۳۴ هزار و ۱۰۰ لیتر محلول‌های ضدعفونی کننده، توزیع ۳۱ هزار بروشور، آموزش ۳۳ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت چهره به چهره و توزیع ۷۵ هزار و ۹۵۸ بسته سبد معیشتی بین اقشار آسیب‌دیده از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی استان است که در گفت‌وگوی «جوان» با مسئول بسیج سازندگی سپاه چهارمحال و بختیاری اعلام شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی این استان در مقابله با کرونا به «جوان» می‌گوید: این نهاد از همان روز‌های ابتدایی شیوع ویروس‌کرونا خود را برای کمک به مردم و مقابله با ویروس کرونا آماده و تجهیز کرد و در گام نخست ۱۵ کارگاه خود را با تغییر کاربری به تهیه و دوخت ماسک وارد عمل شد.

سرهنگ پاسدار هوشنگ فولادی ادامه می‌دهد: سپس با اضافه شدن ۲۱ کارگاه خواهران جهادگر بسیجی تعداد کارگاه‌های تولید ماسک بسیج سازندگی استان به ۳۴ کارگاه افزایش یافت و ظرفیت تولید ماسک در این کارگاه‌ها به ۲۱۰ هزار ماسک رسید. وی با تأکید بر اینکه این ماسک‌ها با پرتو دهی گاما ضدعفونی می‌شوند و این یک امتیاز مثبت برای استان است که ماسک‌های تولیدی استریل هستند، تصریح می‌کند: همزمان با این کارگاه‌ها، برای هم افزایی و کمک به مردم، گروه‌های جهانی اقدام به ضدعفونی کردن معابر، مساجد، محل‌های پرتردد شهری و روستایی کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه چهارمحال وبختیاری، تهیه و توزیع بروشور‌های آموزشی را از دیگر اقدامات این نهاد در مبارزه با کرونا برشمرده و می‌گوید: آگاه‌سازی مردم توسط گروه‌های جهادی با توزیع بروشور و آموزش عمومی چهره به چهره کارشناسان متخصص از جمله این فعالیت‌ها بوده است. فولادی خاطرنشان می‌کند: ضدعفونی ۶ هزار و ۵۵۰ نقطه در استان، توزیع ۳۴ هزار و ۱۰۰ لیتر محلول‌های ضدعفونی کننده، توزیع ۳۱ هزار بروشور و آموزش ۳۳ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت رودررو و توزیع ۷۵ هزار و ۹۵۸ بسته بین اقشار آسیب‌دیده جدای از رزمایش مؤمنانه از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

وی به فعالیت‌های این نهاد در خصوص رزمایش مواسات نیز اشاره کرده و می‌گوید: در دو مرحله نخست این رزمایش ۶۸ هزار و ۱۰۵ بسته تهیه شد که تاکنون ۶۰ هزار بسته آن توزیع شده است و در مرحله سوم که همزمان با عید فطر انجام می‌گیرد ۳۷ هزار بسته دیگر نیز بین خانوار‌های شناسایی شده توزیع می‌شود. این مسئول ارزش ریالی کمک‌های جمع‌آوری شده در استان را ۱۲ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان اعلام کرده و تصریح می‌کند: این کمک‌ها شامل بسته‌های معیشتی، کسری حقوق کارکنان سپاه و گذشت اجاره‌بهاء و کمک‌های خیرخواهانه است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه چهارمحال و بختیاری در خصوص برنامه‌های این نهاد در دوران پسا کرونا نیز می‌گوید: آسیب‌شناسی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست به‌طوری که افرادی که امروز در جامعه دچار سختی و تنگنا شده‌اند یا عزیزان خود را از دست داده با بحران‌هایی مواجه می‌شوند که می‌طلبد آن‌ها را در این خصوص یاری کرد.

به گفته فولادی شعار بسیج سازندگی که مردم‌داری، مردم‌نوازی و مردم‌دوستی و محرومیت‌زدایی است و اقداماتی که بعد از این انجام می‌شود بیشتر از قبل خواهد بود و افتخار می‌کنیم که مقام معظم رهبری از اقدامات سپاه و رزمایش مواسات تقدیر کردند که مایه مباهات ماست.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.