بیش از ۶۴۰۰ واحد مسکونی تحویل سیل‌زدگان گلستانی شد

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: تا کنون ۶ هزار و ۴۲۶ واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان ساخته و تحویل مردم داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سیدمحمد حسینی  اظهارداشت: از 22 هزار و 352 واحدمسکونی خسارت دیده در سیل سال گذشته 7 هزار و 707 واحدمسکونی نیازمند بازسازی بود که در این مدت تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در استان ساخته شده است.

وی یادآور شد: 14 هزار و 645 واحد مسکونی در ماه‌های نخست پس از سیل با کمک بسیج سازندگی و سپاه و بنیادمسکن استان‌های معین با اعتبار 185 میلیارد تومان نوسازی شده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه عمده خسارت سیل به واحدهای مسکونی روستایی وارد شده است، گفت: از مجموع واحدهایی که در سیل سال قبل تخریب شده بودند 6 هزار و 382 واحد آن متعلق به روستاییان است.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار 813 میلیاردتومانی برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده استان بیان داشت: 225 میلیارد و 52 میلیون تومان به صورت بلاعوض در اختیار مالکان واحدهای خسارت دیده قرار گرفت.

حسینی گفت: 29 هزار و 292 پرونده برای دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض نوسازی و بازسازی و معیشتی در استان تشکیل و به بانک معرفی شد که به غیر از 200 پرونده همه متقاضیان با بانک قرارداد بستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به پیشرفت فیزیکی 83 درصدی ساخت و ساز منازل مسکونی سیل‌زدگان اعلام کرد: عملیات ساخت 6 هزار و 426 واحدمسکونی در این مناطق به اتمام رسیده است.

وی همچنین درباره تأمین زمین برای واحدهای مسکونی که در حریم میراث فرهنگی و رودخانه واقع شده بودند، گفت: بیش از 300 قطعه زمین برای جابه جایی این واحدهای مسکونی اختصاص یافته و عملیات ساخت این واحدها نیز در حال انجام است.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.