اعلام موجودیت فراکسیون «محرومیت زدائی و جهادی» مجلس یازدهم

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس دهم و منتخب این حوزه در مجلس یازدهم از اعلام موجودیت فراکسیون «محرومیت زدائی و جهادی » مجلس یازدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سید احسان قاضی زاده در خصوص تشکیل فراکسیون «محرومیت زدایی و جهادی» در مجلس یازدهم گفت: از سویی رفع فقر و محرومیت در جامعه و حمایت و کمک به طبقات مستضعف و محروم همواره به عنوان مهم ترین وظیفه از سوی مقام معظم رهبری برای دستگاه های مختلف تاکید شده است و از سویی دیگر بر کسی پوشیده نیست که فعالیت جهادی در بزنگاه های حساس تاریخ انقلاب اسلامی ایران توانسته است گره گشای بسیاری از مشکلات لا ینحل باشد که تجربه عملی و موفق جمهوری اسلامی ایران در ایام دفاع مقدس در استفاده از ظرفیت های جهادی گواهی بر تایید این موضوع است. یقینا امروز نیز این جنس فعالیت ها می تواند در مسیر تحقق اصلی ترین آرمان انقلاب اسلامی یعنی حمایت از محرومان و مستضعفان بسیار موثر باشد.

وی افزود: ایجاد تعاریف قانونی از فعالیت محرومیت زدایی و جهادی می تواند تاثیر بسزایی در رفع محرومیت و شکوفاتر شدن اقدامات جهادی داشته باشد. یکی از ابزارهای قانونی و نظارتی بر دولت و سایر نهادهای خدمت رسان در پیوند و انسجام خدمت رسانی با گروه های جهادی ابزارهای در دست مجلس شورای اسلامی است که می تواند با طراحی و قانون گذاری در تصویب بودجه و سایر اقدامات اثر گذاری مثبت و بسزایی داشته باشد.

منتخب مردم مردم فریمان، سرخس و  بخش های احمد آباد و رضویه مشهد در ادامه گفت: در جلسات مختلفی که با تعدادی از منتخبان مجلس یازدهم از سراسر کشور و نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص لازمه فعالیت فراکسیون «محرومیت زدایی و جهادی » و حمایت قانون از این نوع فعالیت داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که نیاز به تشکیل فراکسیونی با عنوان فراکسیون «محرومیت زدایی و جهادیی »داریم تا ضمن تاثیر، حمایت و نظارت قانونی بر روند اجرای قوانین بتوانیم در توسعه قوانین و حمایت از جهادگران و اقدامات گروه های جهادی همراه باشیم.

سید احسان قاضی زاده هاشمی با اشاره به اهداف بلند مدت فراکسیون «محرومیت زدایی و جهادی» گفت: احیا و ترویج فرهنگ و گفتمان مدیریت جهادی و تربیت مدیران جهادی در طراز انقلاب اسلامی مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی، بسترسازی قانونی در جهت خدمت رسانی به مستضعفین، ایجاد بستر های قانونی برای نظارت و هماهنگی بین دستگاه های متولی محرومیت زدایی و جهادی، بازدید از مناطق محروم با هدف احصای مشکلات و انتقال مصائب آن ها به مسئولین اجرایی  و فعالین جهادی، تلاش در جهت تدوین و تصویب قوانین جدید در جهت تسهیل در انجام فعالیت‌های محرومیت زدایی و جهادی و استفاده از ظرفیت های جوانان خدمت رسان انقلابی بخش هایی از اهداف تعیین شده برای فراکسیون هستند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: فراکسیون محرومیت زدایی و جهادی تاکنون مورد استقبال خوب بسیاری از منتخبان جوان مجلس یازدهم قرار گرفته است و ما تلاش می‌کنیم تا نمایندگانی از اقصی نقاط کشور به عضویت این فراکسیون در بیایند تا شاهد اجرای اهداف محرومیت زدایی و جهادی فراکسیون بصورت فراگیر در سراسر کشور باشیم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.