ایستاده در خطر .../ کرونا هم حریف جهادگران طلبه نشد

«چه بر سر اموات کرونایی می آید»، «چگونه اموات کرونایی را آماده برای دفن کردن می کنند؟»، «کجا و چگونه آن ها را به خاک می سپارند» از جمله سؤالاتی است که این روزها ذهن ها را درگیر کرده و دشمنان در جنگ رسانه ای خود چندین بار سعی کردند با این موارد حاشیه سازی کنند.

این روزها جهان مهمان ناخوانده ای دارد که همه دوست دارند هر چه زودتر رخت بربندد تا همه با خیال راحت به زندگی عادی خود بازگردند.

کووید۱۹ بار دیگر نقاب ها را از چهره انداخته و جهان را وارد جنگ تازه ای کرده و این روزها شاید بیشتر سیاستمداران و کاسبان خود را دارد، اما بازهم جهادی ها به میدان آمده اند.

«کرونا چگونه می کشد؟»، «چه بر سر اموات کرونایی می آید»، «چگونه اموات کرونایی را آماده برای دفن کردن می کنند»، «کجا و چگونه آن ها را به خاک می سپارند» از جمله سؤالاتی است که این روزها ذهن ها را درگیر کرده و دشمنان در جنگ رسانه ای خود چندین بار سعی کردند با این موارد حاشیه سازی کنند.

جهادگران در خط مقدم مبارزه با کرونا

در فضای مجازی که در حال فعالیت بودم، با صفحه ای رو به رو شدم از جنس دوران دفاع مقدس، طلبه ها آماده جهاد، اما در لباسی دیگر این بار برای حفظ سلامتی مردم، هر کدام مانند روزهای دفاع مقدس همدیگر را تجهیز می کردند تا میتی در گرگان این روزها بدون غسل دفن نشود.

برای ۱۰ صبح روز بعد هماهنگ کردم تا از نزدیک مصاحبه کنم عازم ایستگاه آخر کرونا شدم، جایی که طلاب و غسل دهنده ها آماده هستند با عزت و احترام و برخلاف تصاویر پخش شده از غرب میت کرونایی را تجهیز کنند و تحویل خانواده برای دفن دهند.

ساعت ده صبح می شود و بعد از یک ترافیک صبحگاهی که رفت و آمدها نشان از این است در شهر خبری از کرونا نیست!! به محل قرار می رسم ابتدا به غسالخانه می روم از مرد میانسالی که از ظاهرش مشخص است از غسالان است سراغ طلبه های جهادگر را می گیرم.

می گوید چند نفر از آنها راهی بیمارستان شهید صیاد شیرازی شده اند تا میت را تجهیز و آماده روانه کردن به غسالخانه کنند به همین جهت به محل قرنطینه طلاب در امامزاده عبدالله گرگان رفتم.

جوانی در حال قدم زدن در محیط اطراف بود وقتی از خادم ها سراغ طلبه ها را گرفتم این جوان را به من نشان دادند، پس از خودداری های خاضعانه ای که برای مصاحبه کردن از خود نشان داد به هر شرایطی بود توانستم هادی ارغوانی فر را راضی کنم تا از شرایط این روزها و طلبه های جهادگر برای ما بگوید.

کرونا

فقط برای رضای خدا آمده ایم

این طلبه دهه هفتادی سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: دو هفته در غسالخانه مشغول غسل دادن اموات کرونایی هستیم از روزهای اول که مردم درگیر شدند ما درخواست این کار را به مسوولین دادیم تا اینکه به کمک تولیت مدرسه رضویه این کار را شروع کردیم.

وی ادامه داد: کرونایی ها را مثل اموات دیگر غسل می دهیم، بچه ها با تجهیزات کامل بهداشتی به غسالخانه می روند و میت را با احترام کامل غسل و کفن می کنند و تحویل خانواده متوفی می دهند.

ارغوانی فر در خصوص شرایط طلبه های غسل دهنده نیز خاطرنشان کرد: دو تیم ده نفره هستیم چهار نفر غسل می دهند دو نفر تجهیزات و مسائل بهداشتی را آماده می کنند و دو سه نفر هم نماز و دیگر موارد را انجام می دهند و به جهت اینکه این افراد ناقل نباشند دو هفته اینجا در قرنطینه هستند و آزمایشات لازم را انجام می دهیم و سپس جای خود را با گروه دیگر عوض می کنند.

این طلبه جهادی عنوان کرد: رهبری که فرمودند این بیماران نیز باید مانند بقیه گروها آماده دفن شوند ما احساس مسوولیت کردیم و با تمام توان کار را شروع کردیم قبل از اینکه در غسالخانه شروع به کار کنیم نیز در بیمارستان ها مشغول خدمت بودیم.

وی افزود: فقط برای خدا آمده ایم همه ما جوان و خانواده داریم اما هیچ چشم داشتی به مال دنیا نداریم چرا که کار ما دلی و فقط برای خداست تا حالا نیز به این زیبایی طعم شیرین خدمت کردن را نچشیده بودیم.

ارغوانی فر در خصوص تاثیر این فعالیت ها در کاهش ناراحتی های خانواده های داغدار، ابراز کرد: وقتی میت کرونایی فوت می شود عده زیادی نمی آیند این باعث ناراحتی خانواده می شود وقتی طلبه ها با لباس و تجهیزات کمک می کنند و جنازه را با کمال احترام تجهیز می کنند از ناراحتی های آن ها کم می شود.

آمده ایم تا باری را از روی دوش مردم برداریم

ابوالفضل محمود زاده، دومین طلبه جهادگری است که این روزها در خط مقدم بیماری در حال خدمت است، جوان ۳۱ ساله ای که این روزها رسالت طلبگی خود را در خدمت به بیماران کرونایی می بیند.

محمودزاده عنوان کرد: اولین مسئله ورود ما رعایت بحث شرعی اموات کرونایی بود که بر گردن ما است اگر خلایی در این موضوع ایجاد شده بود باید به میدان می آمدیم، کرونا باعث شده بود باری بر دوش مردم ایجاد شود و بحث تجهیز میت باعث شد تا این بار را از روی دوش مردم برداریم که این بار برداشتن نیز آرامش خاطری به ما می دهد.

وی ادامه داد: هجمه های غیر منصفانه همیشه بوده و یکی از حربه های دشمن شده، تنها نیز برای ما نیست برای همه جهادگران و خادمان مردم این سخنان گفته می شود همه گروه های جهادی باید وظیفه خود را انجام دهند و هر اتفاقی می افتد وظیفه خودشان را انجام دهند اگر تکلیف خودمان را انجام دهیم قطعا حاشیه سازان هم به این نتیجه می رسند تهمت هایی که می زنند حقیقت ندارد.

این طلبه جهادگر، یادآورشد: نیروهای مردمی و جهادی ظرفیت های بیش از این دارند بچه های جهادی و بسیجی ظرفیت های خوبی دارند و هیچ ترسی از هیچ چیز ندارند و همیشه جان بر کف در خدمت مردم بوده اند، در هر موضوعی آماده اند برای مردم و اعتقادات جانفشانی کنند.

این طلبه جهادی ابراز کرد: مقام معظم رهبری هم بارها اشاره کرده اند که باید از ظرفیت های جوانان در حل مشکلات کشور دیده شوند چرا که هر کجا اینگونه ظرفیت ها وارد شده اند قطعا کمک هایی را داشته اند.

جهادگران همیشه در صحنه هستند، در بیمارستان ها یا در کارگاه های تولیدی یا در غسالخانه ها فرقی برای جهادگران نمی کند عرصه خدمت چه باشد و در کجا باشد همه آن ها به وظایف خود عمل می کنند اما شاید تنها وظیفه این روزهایاحمدین است تا با رعایت مسائل بهداشتی باری را از روی این فرشتگان زمینی برداریم.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.