عامل شكست كارآفرينان موفق
تاريخ : 1395/12/20
يك مشاور كارآفريني به جزئيات عوامل شكست كارآفرينان موفق پرداخت/بسيج سازندگي.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي، امير راكبي اظهار داشت: با رونق گرفتن فعاليت كارآفرينان، بسياري از مديران آنها تمايل دارند با تفويض اختيار فروش و بازاريابي، بر روي فعاليت‌هاي مديريتي تمركز كنند كه البته همين امر باعث شكست تدريجي آنها مي‌شود.

اين كارشناس فروش و مشاور كارآفريني تصريح كرد: مديران كارآفرين وقتي اجازه مي‌دهند لايه‌هاي مديريتي بين آنها و بازار فاصله ايجاد كند در واقع ارتباط صميمانه با مشتري و خلق راه‌حل براي رضايت آنها را از خود مي‌گيرد در حاليكه مديراني موفق هستند كه هرگز مسئوليت بازاريابي را تفويض نمي‌كنند.

راكبي ادامه داد: فضاي رقابتي و تنوع لحظه به لحظه محصولات و خدمات باعث شده تا مشتريان با انتخاب‌هاي متعددي روبرو باشند به همين دليل مديران كارآفرين نبايد از مزيت ارتباطات رو در رو و مستقيم به سادگي چشم پوشي كنند و خود را سرگرم تشريفات مديريتي كنند.

وي با اشاره به اينكه در شركت‌هاي مطرح دنيا، معرفي محصولات جديد همواره توسط مديرعامل و يا تيم رياست انجام مي‌شود، افزود: در تجارت مدرن، اهميت حوزه بازاريابي و فروش بالاتر از مديريت است و آنها مي‌دانند كه بقاي شركت به فروش است به همين دليل خود وظيفه بازاريابي محصولات را بر عهده مي‌گيرند.

وي با بيان اينكه مديران كارآفرين همواره بايد تفكر بازاريابي داشته باشند، ابراز كرد: پشت ميز نشيني، برگزاري جلسات غير ضروري و فاصله پيدا كردن با مشتري از جمله عوامل شكست يك كسب و كار است، در واقع مديراني موفق هستند كه فعاليت اقتصادي خود را با پيگيري‌هاي شخصي توسعه مي‌دهند.

اين كارشناس فروش اضافه كرد: مديراني كه تفكر بازاريابي دارند با نوسانات اقتصادي، بازار را هدف‌ گذاري‌ مي‌كنند، هر نوع‌ تحول‌ و تغييري را در ارتباط‌ با حرفه‌ خود زير نظر مي‌گيرند، رقباي‌ خود را به‌ خوبي‌ مي‌شناسند و بخشي را براي‌ بررسي‌ عملكردهاي‌ هريك‌ از آنان‌ اختصاص‌ مي‌دهند تا در زمان مناسب سهم خود را از بازار بيشتر كنند.

راكبي تاكيد كرد: كارآفرينان در ابتداي فعاليت همواره مانند فروشندگان حرفه اي، پيگير فروش و خستگي ناپذير در عرصه بازاريابي هستند اما پس از موفقيت نسبي به سرعت شيوه فعاليت خود را سنتي مي‌كنند كه البته همين امر كسب و كار آنها را ناكام مي‌گذارد/تسنيم.

حجم : 98753
عرض : 651
ارتفاع : 513
نام
نام خانوادگي
نشاني پست الكترونيكي
متن
استان ها
نظرسنجي
رسانه ها به چه ميزان توانسته اند الگوهاي عملي اقتصاد مقاومتي را به جامعه معرفي نمايند؟
عالي
خوب
متوسط
ضعيف
  عالي   ( درصد  : 13.11 )
  خوب   ( درصد  : 6.68 )
  متوسط   ( درصد  : 12.07 )
  ضعيف   ( درصد  : 68.14 )