گزارش مركز اجرايي قرارگاه جهاد اقتصادي منتشر شد
هزينه ايجاد هر شغل توسط بسيج سازندگي؛ فقط 12 ميليون تومان + جدول
تاريخ : 1394/04/01
مركزاجرايي قرارگاه جهاد اقتصادي گزارش عملكرد سازمان بسيج سازندگي در حوزه اقتصاد مقاومتي طي سال هاي 92 و 93 را منتشر كرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، طی 3 سال گذشته با همکاری و حمایت سازمان بسیج سازندگی بیش از 63 هزار واحد اقتصاد مقاومتی مرتبط با امنیت غذایی، نظیر پرورش بلدرچین، قارچ، ورمی کمپوست، شترمرغ، زنبور عسل، مرغ بومی، ماهی، اردک و ... در سراسر کشور راه اندازی شده است.

مرکزاجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی گزارش عملکرد سازمان بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی طی سال های 92 و 93 و چشم انداز عملکرد این سازمان در سال 94 را منتشر کرده است. 

بر اساس این گزارش تا پایان سال 94، نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان توسط سازمان بسیج سازندگی به طرح های تولیدی اقتصاد مقاومتی تسهیلات اختصاص می یابد.

میزان تخصیص تسهیلات به تفکیک سال در جدول ذیل قابل مشاهده است.


این گزارش حاکی از آن است که حداقل اشتغال مستقیم ایجاد شده در طرح های تولیدی و اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی تا پایان سال 1394 به 166 هزار نفر در سطح کشور خواهد رسید. در این گزارش اشاره ای به میزان اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده در حاشیه فعالیت این واحدهای تولیدی نشده است.


بر این اساس بسیج سازندگی برای ایجاد هر شغل در کشور کمتر از 12 میلیون تومان هزینه کرده است. این در حالی است که به گفته دکتر علی ربیعی، وزیر امور کار و رفاه اجتماعی هزینه ایجاد هر شغل در کشور برای دولت در حال حاضر رقمی بین 20 تا 70 میلیون تومان است.

گزارش مرکز اجرایی قرارگاه جهاد اقتصادی حاکی از آن است که بسیج سازندگی با هدف تکمیل زنجیره تولید واحدهای اقتصاد مقاومتی بین 6 تا 10 هزار ماشین آلات صنایع تبدیلی کوچک نظیر ماشین آلات بسته بندی، خشک کن، پودر کن، روغن گیری، اسانس گیری، رب و عصاره، ترشی و شوریجات، شربت و مربا، فرآوری لبنیات، ریسندگی و بافندگی، گوهرتراشی و تولید محصول از ضایعات کشاورزی و دامی و ... در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد. این هدفگذاری علاوه بر اینکه به سهم خود اثر تضعیف کننده بر رکود حاکم بر صنعت کشور دارد، موجب جهش اشتغالزایی در طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در سال 94 خواهد شد.

جنگ، کار؛ تا پیروزی 7


حجم : 57451
عرض : 450
ارتفاع : 253
نام
نام خانوادگي
نشاني پست الكترونيكي
متن
استان ها
نظرسنجي
رسانه ها به چه ميزان توانسته اند الگوهاي عملي اقتصاد مقاومتي را به جامعه معرفي نمايند؟
عالي
خوب
متوسط
ضعيف
  عالي   ( درصد  : 13.02 )
  خوب   ( درصد  : 6.88 )
  متوسط   ( درصد  : 12.08 )
  ضعيف   ( درصد  : 68.02 )